Κατά χιλιάδες προσφεύγουν οι Έλληνες Καταναλωτές στον Συνήγορο του Καταναλωτή με σημαντικότερη αύξηση στους κλάδους των ηλεκτρονικών επικοινωνιών- ταχυδρομικών υπηρεσιών (61,1%), των υπηρεσιών υγείας (56,1%), της ενέργειας ύδρευσης (33,4%), των μεταφορών (24%) και των υπηρεσιών αναψυχής (15,8%).
Έκρηξη παραπόνων στον Συνήγορο του Καταναλωτή στον τομέα των ταχυδρομικές υπηρεσίες και ηλεκτρονικών επικοινωνιών, τα καταναλωτικά αγαθά και τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, την ενέργεια και την ύδρευση.
Οι κλάδοι με τις περισσότερες αναφορές, ως ποσοστό επί του συνόλου των αναφορών της Αρχής, είναι οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες-ταχυδρομικές υπηρεσίες (38,5%), τα καταναλωτικά αγαθά (24,9%), οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (16,1%) και η ενέργεια-ύδρευση (8,7%).
Η πλειονότητα των αναφορών σχετίζονται:
– Κατά 57,7% με οικονομικής φύσης διαφορές (εσφαλμένοι λογαριασμοί,αδικαιολόγητες ή αδιαφανείς τιμολογήσεις, αθέμιτες διαδικασίες είσπραξης,αλλαγές στον συνήθη τρόπο χρέωσης).
– Κατά 24,6% με την ποιότητα των αγαθών (ελαττωματικά αγαθά, αγαθά με έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων ή που δεν ανταποκρίνονται στην παραγγελία του καταναλωτή).
– Κατά 21% με θέματα κατάρτισης και εκτέλεσης συμβάσεων (πλημμελής ή ελλιπής προσυμβατική ενημέρωση, μη τήρηση του ορθού συμβατικού τύπου,μονομερής τροποποίηση συμβατικών όρων, προβλήματα στην άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης, ζητήματα διακοπής/καταγγελίας συμβάσεων).
– Κατά 16,8% με την παράδοση/παροχή των αγαθών (αγαθά που δεν παραδίδονται ή παραδίδονται στον καταναλωτή μερικώς ή καθυστερημένα).
– Κατά 8,1% με τη μη τήρηση εγγυήσεων (εμπορικής/νόμιμης).
– Κατά 8% με αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (παραπλανητικές διαφημίσεις,επιθετικές πρακτικές ως προς την πώληση αγαθών, πρακτικές εξαπάτησης των καταναλωτών, ανεπιθύμητα αγαθά).