Νέα δεδομένα σκοπεύει να φέρει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) στην εξυπηρέτηση των πολιτών με στόχο να αποφεύγονται στο σύνολο τους οι άσκοπες επισκέψεις στις ΔΟΥ για απλές διαδικασίες, όπως οι αλλαγές στο μητρώο των φορολογούμενων.
Με απόφαση της ΑΑΔΕ ορίστηκε ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων η οποία θα έχει ως έργο την πλήρη αξιολόγηση και μελέτη των δομών και διαδικασιών εξυπηρέτησης των φορολογούμενων. Στόχος να απλοποιηθούν οι διαδικασίες και συναλλαγές που εξακολουθούν να ταλαιπωρούν φορολογούμενους και εφοριακούς με υποχρεωτικές επισκέψεις, αλλά ακόμη και τις διαδικασίες που έχουν ηλεκτρονικοποιηθεί.
Η ΑΑΔΕ σκοπεύει το ερχόμενο διάστημα να υλοποιήσει το έργο της απευθείας ενημέρωσης των αρχείων της για τις μεταβολές που πραγματοποιούνται στα στοιχεία μητρώου των φορολογούμενων. Αυτό θα γίνει με την ηλεκτρονική διασύνδεση της φορολογικής διοίκησης με αρχεία άλλων υπηρεσιών, προκειμένου να υπάρχει αυτόματη ενημέρωση του αρχείου της εφορίας για γάμους, σύμφωνα συμβίωσης, διαζύγια, καταστροφές και αποσύρσεις οχημάτων, κλοπή οχημάτων, αλλαγή διεύθυνσης κατοικίας, αλλαγή αριθμού αστυνομικής ταυτότητας κα.
Επίσης θα προχωρήσει σε ηλεκτρονικοποίηση των τμημάτων Κεφαλαίου των εφοριών. Πρόκειται για τα τελευταία τμήματα των εφοριών όπου οι συναλλαγές συνεχίζουν να γίνονται χειρόγραφα και οι φορολογούμενοι που προχωρούν σε κάθε είδους μεταβίβαση ακινήτων θα πρέπει να υποβάλλουν χειρόγραφα τις σχετικές δηλώσεις ενώ θα θεμσοθετήσει την τήρηση αρχείου επισκέψεων των φορολογούμενων στις εφορίες. Στο αρχείο θα καταγράφεται ποιο γραφείο και ποιον υπάλληλο συνάντησε ο φορολογούμενος, καθώς και η τύχη κάθε υπόθεσης του φορολογούμενου. Από την καταγραφή θα προκύψουν και άλλες συναλλαγές για τις οποίες απαιτείται η επίσκεψη των φορολογούμενων στην εφορία προκειμένου να μελετηθεί ο τρόπος για την αντιμετώπισή τους.
Τέλος αναμένεται να θεσπίσει ακόμη μια υπηρεσία, την “επίσκεψη” της εφορίας στους φορολογούμενους. Πρόκειται για ειδικό πρόγραμμα όπου στέλεχος της φορολογικής διοίκησης θα επισκέπτεται οργανωμένα μέλη επαγγελματικών ομάδων (π.χ. αγρότες) προκειμένου να τους ενημερώνει για τα φορολογικά δικαιώματα και υποχρεώσεις τους. Παράλληλα εξετάζεται και η παροχή σε πιλοτική βάση της υπηρεσίας εξυπηρέτησης κατ’ οίκον για φορολογούμενους όπως είναι οι ηλικιωμένοι και στην επαγγελματική εγκατάσταση των ελευθέρων επαγγελματιών.
Παράλληλα από τα μέσα Οκτωβρίου άλλες τέσσερις εφορίες βάζουν λουκέτο αφού θα απορροφηθούν στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης προσπάθειας να περιοριστεί το λειτουργικό κόστος της φορολογικής διοίκησης αλλά και να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των φορολογούμενων.
Από τις 8 Οκτωβρίου η ΔΟΥ Nέου Ηρακλείου μεταφέρεται στην ΔΟΥ Νέας Ιωνίας, η ΔΟΥ Γ’ Πειραιά στην Α’ Πειραιά ενώ από τις 22 Οκτωβρίου η ΔΟΥ ΣΤ’ Αθηνών μεταφέρεται στην Α’ Αθηνών και η Δ’ ΔΟΥ Πειραιά στην Ε’ ΔΟΥ Πειραιά.