Ξεκινά πιλοτικά η παροχή της δυνατότητας ηλεκτρονικής υποβολής από τις 9/5/2018 για περιπτώσεις ενδικοφανούς προσφυγής και αιτήματος αναστολής ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, καθώς και παρακολούθησης της πορείας τους, για πράξεις που έχουν εκδοθεί.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, κατά τη διάρκεια της πιλοτικής λειτουργίας θα εκτιμηθεί το αποτέλεσμα αυτής, ώστε προοδευτικά η ηλεκτρονική υποβολή να καταστεί η μοναδική διαδικασία υποβολής των ενδικοφανών προσφυγών ενώπιον της ΔΕΔ.
Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, η οποία αναμένεται να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η ηλεκτρονική υποβολή προσφυγών θα ξεκινήσει πιλοτικά από τις ΔΟΥ : α) Φ.Α.Ε. Αθηνών, β) Χολαργού, γ) Ψυχικού, δ) Αμπελοκήπων και ε) Ιωνίας Θεσσαλονίκης.
Στη φάση αυτή, η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής παρέχεται εναλλακτικά με τον έντυπο τρόπο υποβολής, που ισχύει ως τώρα, με στόχο τη μείωση διοικητικού κόστους, την απλούστευση των διαδικασιών, τη διαφάνεια και την καλύτερη εξυπηρέτηση του φορολογούμενου.
Σε ορίζοντα εξαμήνου, η ευχέρεια ηλεκτρονικής υποβολής θα παρασχεθεί σταδιακά για πράξεις (πρόστιμα, καταλογισμού κλπ) που έχουν εκδοθεί από τις υπόλοιπες ΔΟΥ και τα ελεγκτικά κέντρα.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, κατά τη διάρκεια της πιλοτικής λειτουργίας θα εκτιμηθεί το αποτέλεσμα αυτής, ώστε προοδευτικά η ηλεκτρονική υποβολή να καταστεί η μοναδική διαδικασία υποβολής των ενδικοφανών προσφυγών ενώπιον της ΔΕΔ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι αποφάσεις της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών που δικαιώνουν φορολογουμένους που έχουν προσφύγει κατά της εφορίας, είναι αναρτημένες δημόσια στο διαδίκτυο στο site της ΑΑΔΕ, με στόχο την πλήρη διαφάνεια και προκειμένου να λάβουν γνώση και όλοι οι πολίτες που αντιμετωπίζουν ίδια ή ανάλογα προβλήματα, στην εφαρμογή της φορολογικής νομοθεσίας.