Όπως αναφέρουν η κατάργηση της έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα, καθώς πολλοί φοιτητές να αναγκάζονται να τροποποιούν τον προσωπικό και τον οικογενειακό τους προγραμματισμό.
“Αυτή η καθυστέρηση προφανώς συνεπάγεται οικονομικό κόστος, αλλά και αναβολή στην προετοιμασία για ένα μεταπτυχιακό, στην εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων, στην απώλεια εργασιακών ευκαιριών κλπ.”, σημειώνουν μεταξύ άλλων.
Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:
“Ένα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε ως επί πτυχίω φοιτητές στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πα.Μακ. είναι η άρνηση των καθηγητών μας να αφουγκραστούν την κοινωνική συγκυρία και η σαδιστική τοποθέτηση εμποδίων στην προσπάθειά μας να περατώσουμε τις σπουδές μας.
Τόσο εμείς, όσο και νεότεροι συμφοιτητές μας, έχουμε καταστεί θύματα μιας διαρκούς προσπάθειας εντατικοποίησης και επαναδιαμόρφωσης των όρων φοίτησης, ανακάλουθης της ικανότητας του τμήματος να παρέχει τις αντίστοιχες συνθήκες φοίτησης (μαθήματα με όρθιους, καθισμένους στις σκάλες, μείωση ωρών διδασκαλίας).
Πιο συγκεκριμένα, μετά την απόδοση της αρμοδιότητας για τη διεξαγωγή πτυχιακών εξεταστικών από το Υπουργείο Παιδείας στις σχολές, η σχολή μας αποφάσισε πως δεν επιθυμεί να συνεχίσει να διεξάγει μικτές εξεταστικές. Σημειώνεται, πως πτυχιακή εξεταστική αποκαλείται αυτή στην οποία οι φοιτητές δύνανται να εξετασθούν τόσο στα εαρινά, όσο και στα χειμερινά μαθήματα.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολλοί φοιτητές να αναγκάζονται να τροποποιούν τον προσωπικό και τον οικογενειακό τους προγραμματισμό, διότι για παράδειγμα, έπρεπε να περιμένουν μέχρι τον Ιούνιο για να εξεταστούν στο τελευταίο τους μάθημα, αντί να μπορούν να πάρουν πτυχίο τον Ιανουάριο. Αυτή η καθυστέρηση προφανώς συνεπάγεται οικονομικό κόστος, αλλά και αναβολή στην προετοιμασία για ένα μεταπτυχιακό, στην εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων, στην απώλεια εργασιακών ευκαιριών κλπ.
Προφανώς το παραπάνω είναι ένα μόνο παράδειγμα για να γίνει κατανοητή η επίπτωση της ασυλλόγιστης απόφασης του Τμήματος. Είναι ενδεικτικό πως άλλα τμήματα του Πα.Μακ. που έλαβαν την ίδια απόφαση, φέτος αναθεώρησαν βλέποντας πως τα προβλήματα που δημιουργούνται είναι περισσότερα από τα όποια θετικά υπονοούν οι εμπνευστές αυτής της πολιτικής.
Για έμας του Οικονομικού, όμως, υπήρχε και δεύτερος γύρος. Κατά τη διάρκεια της φετινής εξεταστικής του Σεπτεμβρίου, η σχολή αποφάσισε να ανακοινώσει το νέο πρόγραμμα σπουδών, σύμφωνα με το οποίο μαθήματα που ως εκείνη την ημέρα ήταν χειμερινού εξαμήνου, έγιναν απροειδοποίητα εαρινού εξαμήνου, τινάζοντας για ακόμα μια φορά τον προγραμματισμό μας στον αέρα. Αυτή η απόφαση, εν μέσω εξεταστικής, σε συνδυασμό με την κατάργηση των πτυχιακών εξεταστικών, η οποία ακολούθησε τη δημιουργία μαθημάτων – αλυσίδων, αποτελείωσε τον όποιο προγραμματισμό και μας έφερε σε απόγνωση.
Προφανώς και προσπαθήσαμε να καταθέσουμε την άποψή μας, όμως προσκρούσαμε σε άρνηση, εμπαιγμό και εκφοβισμό. Δεν είναι τυχαίο πως οι περισσότεροι συμφοιτητές μας φοβούνται τη στοχοποίηση, όμως η κατάσταση περιγράφεται ακόμα πιο γλαφυρά από τον φόβο και καθηγητών που έχουν άλλη άποψη αλλά την εκφράζουν μόνο ιδιωτικά και χαμηλόφωνα.
Είναι δεδομένο πως τα προσχηματικά επιχειρήματα των υπευθύνων δεν αντέχουν στον παραμικρό αντίλογο. Είναι αλήθεια πως ο διάλογος με τους υπεθύνους έχει εξαντληθεί εξαιτίας της άρνησής τους να ακούσουν μερικά … παρακατιανά φοιτητάκια.
Για το λόγο αυτό, απευθυνόμαστε στην κοινή γνώμη, η οποία τις τελευταίες ημέρες παίρνει μια μικρή γεύση των τεκταινομένων στα ελληνικά ΑΕΙ και ΤΕΙ και της ιδιοκτησιακής αντίληψης που έχουν γι αυτά ακαδημαϊκοί τσιφλικάδες και την καλούμε να σχηματίσει άποψη και να πάρει θέση. Με τα Πανεπιστήμια για όλους τους πολίτες, για τα παιδιά όλων των οικογενειών, για ένα πτυχίο με αξία, για
ένα μέλλον για όλους ή με τα Πανεπιστήμια των λίγων που ορίζουν αυθαίρετα τις τύχες των πολλών;
Απευθυνόμαστε, όμως, και στο Υπουργείο Παιδείας. Να πάρει θέση απέναντι στα όρια του αυτοδιοίκητου. Που τελειώνει το αυτοδιοίκητο και που αρχίζει η φεουδαρχία; Το κόστος των κολλών αναφοράς που προσχηματικά κραδαίνουν οι καθηγητές μας ως λόγο κατάργησης της πτυχιακής, δεν μπορεί να καλυφθεί από τον υπερπλεονασματικό προϋπολογισμό της γενικής κυβέρνησης; Είναι αποδεκτό να υπάρχουν νέοι άνθρωποι, πολίτες της χώρας μας, που να υποκύπτουν στον εκφοβισμό εντός των ελληνικών ΑΕΙ; Είναι κοινωνικά δίκαιο οι φοιτητές του x τμήματος να έχουν το δικαίωμα να περατώνουν τις σπουδές τους μέσω πτυχιακών εξεταστικών, ενώ οι φοιτητές του y τμήματος να γίνονται θύματα «ιδεολογικών λόγων» που οι ίδιοι οι καθηγητές επικαλούνται;
Ελπίζουμε σε απαντήσεις και φως στο σκοτεινό Πα.Μακ.!”.