Τις τελευταίες εβδομάδες τα περισσότερα ράφια των σούπερ μάρκετ με χαρτί υγείας, απορρυπαντικά, αντισηπτικά και ζυμαρικά είναι άδεια σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, καθώς περνάνε οι μέρες η ζήτηση αυξάνεται κατακόρυφα και σε ένα ακόμα προϊόν.
Οι καταναλωτές που φοβούνται μην κολλήσουν τον κορονοϊό συρρέουν στα σούπερμακετ και τις λαϊκές και είτε αγοράζουν χυμούς πορτοκαλιού, είτε φρέσκα πορτοκάλια.
Συγκεκριμένα, οι συσκευασμένοι χυμοί πορτοκαλιών έχουν καταγράψει αλματώδη αύξηση στην Νέα Υόρκη, σύμφωνα με τους Financial Times και είναι το πρώτο στη λίστα των προϊόντων με τη μεγαλύτερη ζήτηση.
«Υπάρχει αρκετός χυμός πορτοκαλιού, αλλά είναι περίπου σαν το χαρτί τουαλέτας – δεν υπάρχει έλλειψη, αλλά οι άνθρωποι σπεύδουν να το αγοράσουν», δήλωσε ο Neil Murray του IBS Markit’s Agribusiness Intelligence.
Στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg, δείχνουν μια αύξηση κατά 25% στην τιμή του χυμού πορτοκαλιού από τις αρχές του περασμένου Ιανουαρίου, καθώς οι Αμερικανοί καταναλωτές έτρεξαν στα σούπερ μάρκετ για να «στοκάρουν» αποθέματα.
Το άλμα στις τιμές του χυμού πορτοκαλιού έρχεται ακόμα και όταν δεν έχουν πολύ ζήτηση λόγω αύξησης της παραγωγής στη Βραζιλία, του μεγαλύτερου παραγωγού και εξαγωγέα πορτοκαλιών, και της Φλόριντα,. Από την πλευρά της ζήτησης, επίσης, η κατανάλωση έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια καθώς οι καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν νερό και άλλα ποτά με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη.
Την είδηση για τον χυμό πορτοκάλι επιβεβαιώνει και ρεπορτάζ του BBC, στο οποίο περιγράφεται μεγάλη αύξηση στη ζήτηση, την ώρα που οι παραγωγοί δυσκολεύονται να κάνουν εξαγωγές, λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τους Financial Times, σημαντική αύξηση (+24%) καταγράφεται και στον καφέ Arabica, καθώς καταναλωτές και αλυσίδες πώλησης καφέ και καφετεριών έτρεξαν να συγκεντρώσουν αποθέματα, υπό τον φόβο ελλείψεων