Καταργείται το 4ο Επιστημονικό Πεδίο των Παιδαγωγικών Επιστημών από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, και στο εξής τα τμήματα που κατατάσσονταν στο πεδίο αυτό θα εντάσσονται σε όλα τα υπόλοιπα.
Η σχετική ρύθμιση περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση του υπουργείου Παιδείας, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα, Τρίτη (01/08/2017) στη Βουλή.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, η κατάργηση του 4ου πεδίου «διευκολύνει την προσέλκυση υποψηφίων υψηλού επιπέδου στις επιστήμες της αγωγής».
Πρόκειται για την ικανοποίηση αιτήματος της Συνόδου των Πρυτάνεων, αλλά και ομοφωνία της Συνόδου των Προέδρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων για την άμεση ένταξη των Παιδαγωγικών σε όλα τα επιστημονικά πεδία.
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι το 2015, τα Παιδαγωγικά Τμήματα μπορούσαν να διεκδικήσουν προνομιακά οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών (της θεωρητικής, δηλαδή, κατεύθυνσης με το παλιό σύστημα εξέτασης). Από πέρυσι, όμως (με το νέο σύστημα), όπως και φέτος, οι τελευταίοι υποχρεούνται να εξεταστούν και στα Μαθηματικά. Αντίστοιχα, όσοι θέλουν να μπουν στα Παιδαγωγικά από Θετικές Σπουδές ή Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής οφείλουν να εξεταστούν στην Ιστορία.
Oι επιδόσεις στα δύο αυτά μαθήματα ήταν τόσο χαμηλές το 2016, ώστε οδήγησαν σε «κατρακύλα» τις βάσεις στις σχολές των δασκάλων και των νηπιαγωγών.
«Πολλοί υποψήφιοι αποθαρρύνονται να δηλώσουν το 4ο Επιστημονικό Πεδίο επειδή απαιτείται η προετοιμασία για επιπλέον ένα μάθημα (Μαθηματικά Γενικής Παιδείας για την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Επιστημών και Ιστορία Γενικής Παιδείας για τις άλλες δύο Ομάδες Προσανατολισμού)», εξηγεί το υπουργείο Παιδείας.
Πλέον, και βάσει της ρύθμισης που προωθείται, οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας. Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.
Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι εναλλακτικοί συνδυασμοί που μπορούν να κάνουν οι μαθητές της Γ’ Λυκείου το 2018 ανά Ομάδα Προσανατολισμού: