Στην ανάπτυξη μεγάλων σιδηροδρομικών σταθμών που θα φιλοξενούν εμπορικά κέντρα, και στη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων συνδυασμένων μεταφορών, στοχεύει μεταξύ άλλων, η ΓΑΙΑΟΣΕ
Στην ανάπτυξη μεγάλων σιδηροδρομικών σταθμών που θα φιλοξενούν εμπορικά κέντρα, και στη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων συνδυασμένων μεταφορών, στοχεύει μεταξύ άλλων, η , σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Αθανάσιο Σχίζα.
Στο κομμάτι των εμπορευματικών κέντρων, ο κ. Σχίζας δήλωσε στο πλαίσιο του 2ου συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, ότι «στόχος είναι να ξεκινήσουμε αρχικά με την ανάπτυξη του Θριασίου Πεδίου» – ένα έργο έκτασης 588 στρεμμάτων και προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ.
Όπως είπε, το αμέσως προσεχές διάστημα θα ληφθεί η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ώστε ακολούθως, η σύμβαση να οδηγηθεί στη Βουλή. Στόχος είναι, εντός του Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου να εκκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.
Αναφορικά με το εμπορευματικό κέντρο στο στρατόπεδο του Γκόνου στην Θεσσαλονίκη, ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ υπογράμμισε ότι ο διαγωνισμός θα γίνει σε δύο στάδια. Υπενθύμισε ότι η εκδήλωση ενδιαφέροντος λήγει στις 10 Ιουνίου, ενώ στόχος είναι στα τέλη του 2018 να ανακηρυχθεί ο επενδυτής. Σύμφωνα με τον ίδιο, το έργο θα προσφέρει απασχόληση σε 3.000 άτομα, με μια εκτίμηση να ξεπεράσουν τις 7.000, ενώ σχολιάζοντας την ύπαρξη επενδυτικού ενδιαφέροντος, δήλωσε εξαιρετικά αισιόδοξος.
Αντίστοιχα, αναφερόμενος στο εμπορευματικό κέντρο της Αλεξανδρούπολης, ο κ. Σχίζας δήλωσε ότι ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι έως το τέλος του 2018 να έχουν κατατεθεί δεσμευτικές προσφορές.
Πέραν αυτού, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας αναφέρθηκε και στην ανάπτυξη εμπορικών κέντρων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη.
«Έχουμε επιλέξει δύο σημεία. Ένα στο σταθμό του Πειραιά. Ήδη έχει γίνει η πολεοδομική μελέτη, με τον προϋπολογισμό του έργου να αγγίζει τα 50 εκατ. ευρώ. Εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην τόνωση της απασχόλησης, καθώς θα στελεχωθεί με 400-500 εργαζόμενους» είπε.
Αναφορικά με το επενδυτικό ενδιαφέρον που συγκεντρώνει το έργο, ο κ. Σχίζας δήλωσε ότι ενδιαφέρον εκδήλωσαν δύο επενδυτές, με στόχο την προκήρυξη του διαγωνισμού έως τα τέλη του έτους.
Τέλος, η ΓΑΙΑΟΣΕ προσβλέπει στην ανάπτυξη εμπορικού ακινήτου στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, εκτιμώντας ότι και αυτό θα προκηρυχτεί έως τα τέλη του έτους.
Πρόκειται για ένα ακίνητο, το οποίο βρίσκεται 1,5 χλμ. μακριά από το κέντρο της πόλης. Αφορά έκταση 100.000 τ.μ., με τον προϋπολογισμό να ανέρχεται στα 90 εκατ. ευρώ. Καταλήγοντας, ο κ. Σχίζας ανακοίνωσε ότι το 2017, η ΓΑΙΑΟΣΕ κατέγραψε κύκλο εργασιών στα 30 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2018 εκτιμά ότι ο κύκλος εργασιών θα διαμορφωθεί στα 40 εκατ. ευρώ.
Τα σημαντικά οφέλη απ’ τη Σιδηροδρομική Εγνατία ανέλυσε ο Χρήστος Διονέλης, διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, αφού πρόκειται για το «νέο μεγάλο κύμα σιδηροδρομικών έργων», το οποίο αναμένεται να φθάσει με τις κάθετες συνδέσεις συνολικά στα 7 δισεκατομμύρια ευρώ σε βάθος 12ετίας.
«Ο Εύξεινος Πόντος θα είναι το στοιχείο στο οποίο θα υπάρξουν πολύ σημαντικές εξελίξεις», ανέφερε ο κ. Διονέλης, προσθέτοντας ότι το έργο της Εγνατίας, πρόκειται να ενώσει όλες τις Περιφέρειες της Βορείου Ελλάδος, από τον Έβρο μέχρι την Ηγουμενίτσα.
«Η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας είναι εθνικής σημασίας», τόνισε ο κ. Διονέλης, και επεσήμανε ότι αποτελεί έργο προτεραιότητας και για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ως μέρος του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς η Εγνατία θα ενώνει την Αδριατική με τον Εύξεινο Πόντο και το Αιγαίο και θα συνδέεται με τον βόρειο σιδηροδρομικό άξονα της ΕΕ..
Ειδικότερα, όπως έκανε γνωστό, το έργο που αφορά στη σύνδεση Ηγουμενίτσα – Καλαμπάκα – Κοζάνη, με κόστος στο 1,5 δις. Ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα 6 χρόνια.
Όσον αφορά τον κλάδο προς Αλβανία, (Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς) έχει εγκριθεί ήδη η μελέτη και συμμετέχει η ΕΡΓΟΣΕ ως leader. Στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη (σύνορα με ΠΓΔΜ), βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή μονής σιδηροδρομικής γραμμής, ενώ εντός του 2018 θα υπάρξει ολοκλήρωση των έργων. Για τον κλάδο Φλώρινα – Καύκασος – Μοναστήρι, ο κ. Διονέλης επεσήμανε ότι υπάρχει επιθυμία, τόσο από τα Σκόπια, όσο και από την Ελλάδα, να επαναλειτουργήσει η γραμμή.
Σε σχέση με τις συνδέσεις με Βουλγαρία, ανέφερε ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί το έργο εγκατάστασης συστήματος ραδιοκάλυψης, ενώ η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται τον Μάρτιο του 2019. Επιπλέον, στον κλάδο προς Βουλγαρία (Προμαχώνας) στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο, αναμένεται να πραγματοποιηθούν έργα αναβάθμισης. Στον κλάδο προς τον Εύξεινο Πόντο αναμένονται πολύ σημαντικές εξελίξεις, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ.
Όπως εξήγησε, «σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφηκε στην Καβάλα το 2017 μεταξύ των πρωθυπουργών Ελλάδας και Βουλγαρίας, οι δύο χώρες συνεργάζονται για τη δημιουργία μίας κοινής εταιρείας, στα πρότυπα της Rail Baltica. Η κοινή Task Force που δημιουργήθηκε, έχει ήδη συνεδριάσει 6 φορές και το έργο έχει παρουσιαστεί σε διεθνή fora κι έχει την υποστήριξη της Ευρωπαϊκή Επιτροπής, της DG Move, της επιτρόπου Μεταφορών, Βιολέτας Μπούλτς, καθώς και του προέδρου Γιουνκέρ». Πρόκειται για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Θεσσαλονίκης, Βάρνα, Μπουργκάς, Ρούσε στην οποία ενδέχεται να προστεθεί και η Ρουμανία.
Όπως εξήγησε ο κ. Διονέλης, η ιδιαιτερότητα αυτού του διαδρόμου, έχει να κάνει με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τη Μεσόγειο στον Εύξεινο Πόντο και πρόκειται να θέσει νέα δεδομένα στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ των δύο περιοχών. «Στόχος είναι να μετατρέψουμε τη χώρα σε ένα διεθνές κέντρο μεταφορών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Διονέλης.