Για μέχρι και δύο μήνες αναστέλλει η Audi τις πωλήσεις των Α4 και Α5 με τον 2.0 TFSI, καθώς και των S4 και S5 με τον 3.0 V6, λόγω αλλαγής των τιμών κατανάλωσης προς τα επάνω
Η Audi υποχρεώθηκε σε πανευρωπαϊκή αναστολή των πωλήσεων όλων των βενζινοκίνητων εκδόσεων του Α4 και Α5, περιλαμβανομένων και των πιο ισχυρών εκδόσεων S4 και S5.
Η γερμανική εταιρεία αρνείται ότι πρόκειται για μια σοβαρή κρίση, παρόλα αυτά η αναστολή των πωλήσεων των μεσαίων βενζικοκίνητων μοντέλων της είναι πιθανό να διαρκέσει μέχρι και δύο μήνες. Η Audi έτσι βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να μην μπορεί να παραδώσει βενζινοκίνητες εκδόσεις για σεβαστό χρονικό διάστημα, ακριβώς τη χρονική στιγμή που όλο και περισσότεροι πελάτες δείχνουν να «στρίβουν» προς τους κινητήρες βενζίνης, θεωρόντας τους καλύτερη και πιο «οικολογική» λύση σε σχέση με τους ντίζελ.
Ποιος είναι όμως ο λόγος αυτής της δυσάρεστης εξέλιξης για τον γερμανό κατασκευαστή; Πριν από λίγο καιρό έγιναν κάποιες αλλαγές στο λογισμικό του 3λιτρου τούρμπο V6 κινητήρα, ο οποίος τοποθετείται στα S4 και S5. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να τους βγάλει εκτός φακέλου λειτουργίας, διότι πλέον η κατανάλωση αυξήθηκε σε σχέση με τα αρχικά επίσημα στοιχεία.
Η Audi ισχυρίζεται ότι αυτές οι αναβαθμίσεις στο λογισμικό έχουν στόχο να κάνουν πιο γραμμική την απόδοση των 354 ίππων και 51 kgm ροπής του συγκεκριμένου μοτέρ, στα προγράμματα Auto και Comfort. Ταυτόχρονα στο οδηγικό πρόγραμμα Dynamic η αναβάθμιση αυτή στόχο έχει να αποκτήσει ο κινητήρας πιο άμεση απόκριση.
Η ίδια πάνω κάτω διαδικασία ακολουθήθηκε και στον δίλιτρο TFSI, ο οποίος τοποθετείται σε όλη τη γκάμα των Α4 και Α5, αν και έγινε για διαφορετικούς λόγους. Πιο συγκεκριμένα ο προγραμματισμός τους 2.0 TFSI άλλαξε επειδή η Audi τοποθέτησε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα για να μειώσει την κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Αν και η γερμανική εταιρεία δεν ανακοίνωσε επίσημα στοιχεία για τις αλλαγές που επιφέρει το σύστημα αυτό, άλλοι κατασκευαστές που το χρησιμοποιούν ήδη ισχυρίζονται ότι μειώνει την πραγματική κατανάλωση κατά 0,7 lt/100 km κατά μέσο όρο. Το παράδοξο ωστόσο στη συγκεκριμένη υπόθεση είναι ότι το συγκεκριμένο σύστημα που χρησιμοποιεί γεννήτρια αντί ηλεκτρικού μοτέρ, προσθέτει, σύμφωνα με την Audi, περίπου 0,2 lt/100 km περισσότερα στον επικαιροποιημένο Επίσημο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC).
Εκπρόσωπος της Audi δήλωσε ότι «Ο δίλιτρος κινητήρας είναι λίγο διαφορετική περίπτωση. Η γραφεικρατική διαδικασία μέτρησης είναι ίδια παντού. Παρόλο που πλέον ενσωματώνει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα δείχνει να έχει ελαφρώς χειρότερη κατανάλωση κατά 0,2 με 0,3 lt/100 km. Όμως το υβριδικό σύστημα δεν λειτουργεί κατά τη διάρκεια μέτρησης του Κύκλου Οδήγησης. Δεν φαίνεται λοιπόν η βελτίωση στην τυποποιημένη κατανάλωση. Ωστόσο ο πελάτης θα επωφεληθεί. Διότι είναι ελαφρά χειρότερος στο εργαστήριο αλλά σαφώς πιο οικονομικός σε πραγματικές συνθήκες δρόμου».
Και ενώ η Audi δεν σχολιάζει ακόμα τίποτε σε σχέση με τα νέα νούμερα που θα πρέπει να δώσει, ο εκπρόσωπός της παραδέχτηκε ότι ακόμα περιμένουν τη Γερμανική Κυβέρνηση να εγκρίνει αυτές τις αλλαγές. Και εδώ αρχίζει το ντόμινο: εξαιτίας του ενιαίου τρόπου που λειτουργούν οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκή Ένωσης, από τη στιγμή που η γερμανικές επίσημες υπηρεσίες δεν έχουν ακόμα εγκρίνει τις αλλαγές, αυτό σημαίνει ότι η αναστολή των πωλήσεων είναι υποχρεωτική και για τις 27 χώρες της Ένωσης, εξαιρουμένης μόνο της Ελβετίας.
Κι επειδή προσφάτως η Γερμανική Κυβέρηση δείχνει πολύ δυσαρεστημένη με τη συμπεριφορά των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στο θέμα της εκπομπής ρύπων, αλλά και εξαιτίας της θερινής ραστώνης, που δεν είναι κατά πως φαίνεται μόνο ελληνικό φαινόμενο, η Audi παραδέχεται ότι η διαδικασία εκ νέου αδειοδότησης μπορεί να πάρει από έξι μέχρι και οχτώ εβδομάδες.
«Αν έχεις τέτοιου είδους αλλαγές πρέπει οι ρυθμιστικές αρχές να πιστοποιήσουν τη διαδικασία. Αυτό συνήθως παίρνει περί τις έξι εβδομάδες, καμιά φορά μέχρι και οχτώ. Και αυτή τη στιγμή εμείς βρισκόμαστε στο μέσο της εν λόγω διαδικασίας. Από τη στιγμή που ξέρεις ότι έχεις περισσότερη μέση κατανάλωση από τη δηλωμένη, οφείλεις να σταματήσεις τις πωλήσεις μέχρι να δημοσιευτούν οι νέες επίσημες καταναλώσεις, πιστοποιημένες από τις αρχές». «Δεν ξεχάσαμε να το δηλώσουμε εγκαίρως. Όταν κάνεις τις δοκιμές και διαπιστώνεις ότι η κατανάλωση είναι υψηλότερη, οφείλεις να αλλάξεις τον κατάλογο και να τον κοινοποιήσεις στις αρμόδιες αρχές».
Η Audi ισχυρίζεται ότι, τουλάχιστον όσον αφορά τα S4 και S5, οι πωλήσεις θα ανακάμψουν πολύ γρήγορα. «Οι αριθμοί είναι σχετικά μικροί, τουλάχιστον για τα S4 και S5, επειδή τα συγκεκριμένα μοντέλα δεν είναι τόσο δυνατά στην Ευρώπη» ισχυρίστηκε ο εκπρόσωπος της εταιρείας. «Οι πελάτες μας έχουν ήδη ενημερωθεί ότι τα αυτοκίνητα θα τους παραδοθούν με δύο μήνες καθυστέρηση. Υπήρξαν περιπτώσεις που κάποιοι προτίμησαν μια πιο μικρή έκδοση με τετρακύλινδρο κινητήρα, αλλά οι περισσότεροι είπαν πως θα περιμένουν».
Σύμφωνα με την Audi, θεωρητικά θα μπορούσε να συνεχίσει απρόσκοπτα τις πωλήσεις, αλλά θα έπρεπε να εξηγεί σε κάθε πελάτη ξεχωριστά ότι το αυτοκίνητό τους έχει κάποιες αλλαγές από αυτό που παρήγγειλαν, πράγμα που απλώς θα προκαλούσε περισσότερη σύγχυση. Κι όλα αυτά σε μια χρονική στιγμή που η Audi μόλις είχε αρχίσει να συνέρχεται από τις επώδυνες συνέπειες που είχε το σκάνδαλο των ντίζελ…