Προβληματισμός επικρατεί στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σχετικά με την διεξαγωγή των Πανελληνίων Εξετάσεων, καθώς πλην της ημερομηνίας πρέπει να λυθούν ακόμη πολύ σημαντικά ζητήματα.
«Πονοκέφαλος» για το υπουργείο φαίνεται πως είναι η τήρηση των απαραίτητων αποστάσεων μεταξύ των μαθητών.
Μεταξύ των σεναρίων που εξετάζονται είναι οι μαθητές να εξεταστούν σε πανεπιστημιακά αμφιθέατρα, ωστόσο στο πρώτο πλάνο είναι η αξιοποίηση όλων των τάξεων κάθε σχολείου.
Έχει εξεταστεί και η πιθανότητα οι υποψήφιοι να εξεταστούν σε… δόσεις ωστόσο αυτό δημιουργεί κινδύνους για άνιση μεταχείρισή τους. Την ίδια στιγμή, ενισχύεται το σενάριο να μην ανοίξουν τα σχολεία για μαθήματα αλλά ούτε και να γίνουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις.
Υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου που μίλησε στην εφημερίδα ανέφερε πως η εξεταστέα ύλη θα είναι μόνο ό,τι διδάχθηκε στην τάξη, έτσι οι μαθητές θα μπορούν αξιολογηθούν με τους βαθμούς των τριμήνων έως τις αρχές Μαρτίου, όταν έκλεισαν τα σχολεία.
Ειδικότερα, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πηγαίνει βήμα-βήμα με τον σχεδιασμό της επόμενης ημέρας μετά τις 11 Μαρτίου, όταν ανεστάλη η λειτουργία των σχολείων και επιστρατεύθηκε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με μεγάλη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών σύμφωνα με τα χθεσινά στοιχεία του υπουργείου.
Μετά το Πάσχα κρίνεται ο σχεδιασμός
Ο σχεδιασμός αναμένεται να ξεκαθαριστεί μετά το Πάσχα και θα γίνει με βάση τις υποδείξεις του υπουργείου Υγείας.
Κρίσιμα ζητήματα είναι εάν θα επιστρέψουν στις αίθουσες οι μαθητές όλων των τάξεων (και όχι μόνο της Γ΄ Λυκείου, κάτι που θεωρείται προς το παρόν πολύ πιθανό), εάν θα γίνουν και πώς εξετάσεις προαγωγής σε Γυμνάσιο και Λύκειο, όπως και ο τρόπος υλοποίησης των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Για τις Πανελλαδικές, όπως δήλωσε ο ίδιος αξιωματούχος, «σε κάθε σχολικό συγκρότημα μπορούν αξιοποιηθούν οι αίθουσες που φιλοξενούν την Α΄ και τη Β΄ Λυκείου. Έως πέρυσι είχαμε 100 με 150 υποψηφίους σε κάθε εξεταστικό κέντρο. Φέτος μπορούμε να τους απλώσουμε σε περισσότερες αίθουσες».
10 μαθητές ανά αίθουσα
Το βασικό σενάριο είναι 10 μαθητές ανά αίθουσα. Επίσης, υπάρχει και η λύση της εξέτασης των μαθημάτων διαφορετικές ημέρες ανά κατεύθυνση, έτσι ώστε να μειωθούν οι ανάγκες για αίθουσες.
Ωστόσο το ερώτημα είναι τι θα γίνει με την εξέταση μαθημάτων όπως η Νεοελληνική Γλώσσα – Λογοτεχνία, με δεδομένο ότι όλοι οι υποψήφιοι πρέπει να εξετάζονται στα ίδια θέματα ώστε να διασφαλίζεται η ίση αντιμετώπισή τους. Ετησίως προσέρχονται στις τάξεις περίπου 90.000 υποψήφιοι και δεν είναι δυνατόν να μοιραστούν σε κλιμάκια (σε διαφορετικές ημέρες ή την ίδια ημέρα αλλά σε διαφορετικές ώρες). Έτσι, έχει τεθεί ως ενδεχόμενο η αξιοποίηση μεγάλων αμφιθεάτρων ΑΕΙ, όπου είναι δυνατή η τήρηση των μέτρων ασφαλείας.
Τα μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού δυσχεραίνουν τη διενέργεια μαθημάτων αλλά και προαγωγικών εξετάσεων με ένα τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι θα πρέπει να τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας. Στο πλαίσιο αυτό ενισχύεται η πρόταση να ολοκληρωθεί εσπευσμένα το σχολικό έτος.
«Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να αξιοποιηθεί ο χρόνος με διδασκαλία στην τάξη και να μη γίνουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις», ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, σε συνέντευξή της στον ΣΚΑΪ.
Ως προς τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών η κ. Ζαχαράκη δήλωσε ότι «εάν οι μαθητές δεν θα δώσουν εξετάσεις, θα προαχθούν στην άλλη τάξη με τον βαθμό τετραμήνου». Παράλληλα, από το επόμενο σχολικό έτος, σε συνδυασμό με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας προαγωγής και απόλυσης στο Λύκειο. Σε νομοσχέδιο που θα δοθεί σε διαβούλευση ορίζεται ότι οι μαθητές πρέπει να έχουν γενικό μέσον όρο 10 από 9,5 σήμερα.