Στα προβλήματα «που ήδη δημιουργεί η Συμφωνία των Πρεσπών στις ελληνικές επιχειρήσεις» αναφέρθηκε η εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ, Μαρία Σπυράκη κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, κληθείσα να απαντήσει σχετικά με την επικείμενη επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στα Σκόπια.
Ως παράδειγμα έφερε ότι πρόσφατα «τα κρασιά της Μακεδονίας αντιμετώπισαν πρακτικής αθέμιτου ανταγωνισμού, παρά το ότι ο μακεδονικός οίνος είναι κατοχυρωμένος ως προϊόν γεωγραφικής ένδειξης». Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι αφήνει σε εκκρεμότητα για τρία χρόνια το θέμα των εμπορικών σημάτων για τα προϊόντα της Μακεδονίας. Αποκάλυψε, δε, ότι η ΝΔ έχει στη διάθεσή της απόρριψη από τη μεριά της Κίνας προϊόντος με τον όρο «μακεδονικός», επειδή δεν υπήρχε η άδεια των Σκοπίων, με ημερομηνία 23/2.
Η αποκάλυψη αυτή ακολουθεί την κίνηση των Σκοπιανών να παρουσιάσουν «μακεδονικά» κρασιά 2.000 ετών σε έκθεση στη Γερμανία. Είχε προηγηθεί η διεθνής τουριστική έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου όπου και εκεί τα Σκόπια είχαν εμφανιστεί ως Μακεδονία και υποχρεώθηκαν στη συνέχεια να κάνουν την προσθήκη «Βόρεια» στο περίπτερό τους.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά η Μαρία Σπυράκη «με τη Συμφωνία των Πρεσπών, η κυβέρνηση άφησε σε εκκρεμότητα για τρία χρόνια το ζήτημα των εμπορικών ονομασιών, των εμπορικών σημάτων και των επωνυμιών για τα προϊόντα της Μακεδονίας μας. Οι ελληνικές επιχειρήσεις καταβάλλουν ήδη το κόστος αυτής της επιζήμιας συμφωνίας».