Πληρωμένη απάντηση στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως για τις απαντήσεις που δεν έδωσε και το παιχνίδι της παραπλάνησης και της κατασυκοφάντησης που επιδόθηκε δίνει με ανακοίνωση της ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ
Στο προσφιλές της παιχνίδι της παραπλάνησης, της συσκότισης και της κατασυκοφάντησης των πολιτικών της αντιπάλων, αλλά ακόμη και δημόσιων τεχνολογικών φορέων, επιδόθηκε για μια ακόμη φορά η υπουργός Παιδείας, μη απαντώντας σε τίποτα σχεδόν από τα ερωτήματα του τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη, σήμερα στη Βουλή. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν τόλμησε να καταθέσει στην εθνική αντιπροσωπεία, ούτε ένα έγγραφο από τα πολλά που της ζητά επίμονα εδώ και ενάμιση μήνα ο ΣΥΡΙΖΑ,, αλλά και η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Στη συνέχεια, αναφορικά με τα στοιχεία που διέρρευσαν στο διαδίκτυο και κατέθεσε στη Βουλή ο Ν. Φίλης, έκανε λόγο σε ανακοίνωσή της για «πρωτοφανές φιάσκο» και για στοιχεία που ανάρτησαν οικειοθελώς σε blog οι εκπαιδευτικοί, δίνοντας, μολαταύτα, παρόμοια στοιχεία με αυτά του ΣΥΡΙΖΑ για το περιεχόμενό τους.
Επιβεβαιώνοντας, έτσι, την αυθεντικότητά τους. Βέβαια, αποκρύπτει ότι στα αρχεία υπάρχουν τα ονοματεπώνυμα εκατοντάδων εκπαιδευτικών καθώς και άλλα στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας κι όχι μόνο στατιστικά. Πράγματι, λοιπόν, υπάρχει μεγάλο φιάσκο, δηλαδή, «στραπάτσο» και αφορά την ίδια και την ανικανότητά της να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα. Συμφωνεί με την ανάρτησή τους στο διαδίκτυο; Αν, όχι, ποια μέτρα και ποιες οδηγίες είχε προνοήσει για να αποφευχθεί η διαρροή προσωπικών δεδομένων;. Αν, ναι, γιατί αποφεύγει να το αναφέρει στην ανακοίνωσή της;
Οι απαντήσεις που δεν δόθηκαν στη Βουλή
Για τα υπόλοιπα, εξίσου σοβαρά και σημαντικά ζητήματα, που συζητήθηκαν στη Βουλή, οφείλονται κάποιες απαντήσεις:
1. Η υπουργός ισχυρίστηκε ότι αποδέχθηκε τη δωρεά της Cisco, επειδή το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο μπορούσε να καλύψει μόνο 500 θέσεις σύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Ουδέν ανακριβέστερο. Οι δημόσιες πλατφόρμες e- me και e- class (με συνέργειες του ΙΤΥΕ Διόφαντος, του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, των δημόσιων αποθετηρίων, του ΕΚΠΑ και του ΕΤΥΔΕ) κάλυψαν την λεγόμενη ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, εξυπηρετώντας 1.400.000 μαθητές και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ανέβασαν πάνω από 600.000 μαθήματα και εκπαιδευτικό υλικό.
Την ίδια ώρα η .πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης της Cisco, διένειμε περίπου 130000 accounts στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι στη συνέχεια, έφτιαχναν τις ψηφιακές τους τάξεις, χωρίς, όμως την προστατευτική ασπίδα της «αυθεντικοποίησης» όλων των συμμετεχόντων, που διασφαλίζουν οι δημόσιες πλατφόρμες. Αποθέωση λοιπόν, της ιδιωτικής εταιρίας από την υπουργό, που ανέλαβε το 20% της όλης διαδικασίας, υποβάθμιση και κατασυκοφάντηση του δημόσιου τομέα, που ανέλαβε το 80% και αν ενισχύονταν, όπως έχει προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ θα μπορούσε σε σύντομο διάστημα να αναλάβει εξ ολοκλήρου και τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
2. Είπε η υπουργός: «Δεν αφήσαμε ούτε μία ημέρα το Υπουργείο χωρίς Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων (ΥΠΔ)». Μεγάλο ψέμα!
Η αλήθεια είναι ότι η παλιά Υπεύθυνη που είχε οριστεί επί υπουργίας Κώστα Γαβρόγλου είχε παραιτηθεί και δεν ασκούσε τα καθήκοντά της ως ΥΠΔ, μέρες πριν αναλάβει η κυρία Κεραμέως στο Υπουργείο. Ήταν και είναι αναπληρώτρια τμηματάρχης Αυτοτελούς Τμήματος του υπουργείου.
Η υπουργός έκανε δεκτή την παραίτηση της προηγούμενης ΥΠΔ στις 7/5/2020, 11 ολόκληρους μήνες από τότε που υποβλήθηκε! Και την ίδια μέρα τοποθέτησε μετακλητή συνεργάτιδά της κι όχι στέλεχος του υπουργείου, στη θέση της ΥΠΔ Ταυτόχρονα, έφερε την τροπολογία για τις κάμερες στη Βουλή, χωρίς μελέτη αντικτύπου, χωρίς τίποτα.
Και τόλμησε μετά από αυτή την απαράδεκτη μεθόδευση, να ρωτήσει τι έκανε ο Φίλης το 2016 και αν όρισε Υπεύθυνο, λέγοντας, ταυτόχρονα, η ίδια «παρ` ό, τι δεν είχε υποχρέωση», γιατί, τότε δεν ίσχυε ο GDPR. Αυτοδιάψευση.
3. Ούτε σήμερα έγινε σαφές πότε σκοπεύει, να απαντήσει στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που ήδη οι ελεγκτές της με έγγραφό τους θέτουν συγκεκριμένα ερωτήματα στο Υπουργείο Παιδείας;
4. Σήμερα η υπουργός απέφυγε και πάλι να παρουσιάσει την εκτίμηση Αντικτύπου. Γιατί άραγε; Τι έχει να κρύψει; Ποιος την συνέταξε; Με βάση ποια μεθοδολογία; Γιατί απέφυγε τη διαβούλευση με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών και των γονέων, παραβιάζοντας την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία;
5. Σήμερα η κυρία Κεραμέως μας είπε επίσης, ότι οι κάμερες στις αίθουσες δεν είναι παγκόσμια πρωτοτυπία, αλλά, είναι μέτρο εφαρμόζεται σε μια ακόμη χώρα της Ε.Ε., την Ολλανδία, για λίγα παιδιά ΑΜΕΑ. Μας αποστόμωσε! Στον υπόλοιπο πλανήτη και μάλιστα στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. γιατί δεν υπάρχουν κάμερες στις αίθουσες και ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος; Σε αυτό σιώπησε.
Με τη σημερινή εμφάνιση της στη Βουλή, αλλά και με την απογευματινή της ανακοίνωση, η υπουργός Παιδείας, δείχνει την γενικότερη ανεπάρκειά της, αλλά και την ανικανότητά της να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα 1,5 εκατ. ανήλικων παιδιών και δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών κι από πάνω παριστάνει ότι δεν τρέχει τίποτα!
Όμως, αυτό που «τρέχει» είναι πολύ σοβαρό και θα το διαπιστώσει σύντομα.
Ευχόμαστε, καλά ξεμπερδέματα στην κυρία Κεραμέως