Δυναμικές κινητοποιήσεις, στην περίπτωση που δεν ανακληθεί άμεσα η απόφαση λειτουργίας, από 1ης Σεπτεμβρίου, του νέου σταθμού διοδίων στην περιοχή Μέστη στα όρια των Νομών Έβρου και Ροδόπης, εξαγγέλλουν από κοινού η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και η Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ)Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης
Σε επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό, με κοινοποίηση στον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών και τους προέδρους του ΤΑΙΠΕΔ και της Εγνατίας Οδού Α.Ε., ο περιφερειάρχης Α.Μ.Θ., Χρήστος Μέτιος και ο πρόεδρος της ΠΕΔ, Βαγγέλης Λαμπάκης, αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι «Το περιφερειακό συμβούλιο Α.Μ.Θ., η ΠΕΔ, αλλά και όλη η κοινωνία της Περιφέρειας, για πολλοστή φορά εκφράζει με έντονο και κατηγορηματικό τρόπο, την πλήρη αντίθεσή της επί της απόφασης λειτουργίας του νέου σταθμού διοδίων, από την 1η Σεπτεμβρίου».
Διαμηνύουν ότι «η έναρξη λειτουργίας νέου σταθμού διοδίων στη Μέστη δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή καθώς έρχεται σε αντίθεση με τις δεσμεύσεις του ΤΑΙΠΕΔ για διάλογο που θα είχε προηγηθεί» με τους θεσμικούς εκπροσώπους της Α.Μ.Θ., για την εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης, σε συνδυασμό με «τη μη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων εντός της Περιφέρειας έως ότου εφαρμοστεί το καθεστώς του ενιαίου αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων, την ολοκλήρωση των υπό κατασκευή τμημάτων της Εγνατίας Οδού στον Έβρο (Αρδάνιο-Ψαθάδες) και σχεδιασμό σύνδεσης της Δράμας (άξονας Καβάλα-Δράμα-Σέρρες-Προμαχώνας Ε61 και κλάδος Αμφίπολης)».
Σημειώνεται πως το θέμα συζητήθηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, μετά από εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη Έβρου, Δημήτρη Πέτροβιτς.
«Λένε ότι η κατασκευή και λειτουργία των διοδίων στη Μέστη είναι μνημονιακή υποχρέωση. Αν έτσι είναι, που δεν το αμφισβητώ, γιατί δεν κατασκευάστηκαν, όπως αντιπροτείναμε, στο τελωνείο των Κήπων, στο οποίο ετησίως έχουμε 500.000 εισόδους και εξόδους οχημάτων», διερωτάται ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου, Δημήτρης Πέτροβιτς, συμπληρώνοντας πως «και η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα, είναι υποχρέωση απέναντι στην τοπική κοινωνία κι όμως παραμένει ένα έργο που καρκινοβατεί κι έχει στοιχίσει δεκάδες ανθρώπινες ζωές, για περισσότερο από μία δεκαετία».