Αδιάβλητο αλλά αναξιόπιστο χαρακτήρισε το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, και προανήγγειλε νέες σημαντικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα.
O υπουργός τόνισε πως «οι πανελλαδικές είναι αδιάβλητες αλλά όχι αξιόπιστες» και συμπλήρωσε πως «ξοδεύεται 1 δισ. ευρώ και το 75% των υποψηφίων δεν εισάγεται εκεί που θέλει. Είναι δυνατόν να θεωρούμε ότι ένα τέτοιο σύστημα εισαγωγής είναι αξιόπιστο;».
Ερωτηθείς για τις αλλαγές στα βιβλία της Ιστορίας και των Θρησκευτικών απάντησε πως «υπάρχει διεθνώς και στη χώρα μας μια γόνιμη συζήτηση για τις μεθόδους διδασκαλίας της Ιστορίας» και ζήτησε να μην δημιουργούνται εντυπώσεις ότι θα αποκλειστούν από την ύλη συγκεκριμένα θέματα.
Προσέθεσε ακόμη ότι την επόμενη σχολική χρονιά οι μαθητές θα παραλάβουν τον «φάκελο μαθητή στα θρησκευτικά» που θα περιλαμβάνει 80% κείμενα από την Αγία Γραφή και 20% κείμενα γενικού θρησκειολογικού περιεχομένου.
Αναφορικά με την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ δήλωσε πως τα πράγματα θα αλλάξουν από τις δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου, όπου θα αρχίζουν με λιγότερα μαθήματα αλλά με περισσότερες ώρες ανά μάθημα και πιο συνεκτική ύλη, κατάργηση πανελλαδικών εξετάσεων και εισαγωγή στα πανεπιστήμια με βάση το εθνικό απολυτήριο.
Για τα μεταπτυχιακά ο κ. Γαβρόγλου ανακοινώνει πως θα είναι δωρεάν για τους μη έχοντες «δεν θα αποκλειστεί κανένας μαθητής επειδή αδυνατεί να καταβάλει τα δίδακτρα ή τα τέλη εγγραφής. Θα βάλουμε ένα φορολογικό όριο π.χ τα 12.000 ευρώ» δηλώνει ο υπουργός Παιδείας.
Για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και την αξιολόγηση, ο κ Γαβρόγλου, είπε ότι τον Μάιο θα ανακοινωθεί εθνικό σύστημα επιμόρφωσης για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ώστε η διαδικασία να μην έχει σκοπό την απόλυση, όπως συνέβη από προηγούμενες κυβερνήσεις και για τις προσλήψεις απαντά «άμεσος στόχος είναι να ανοίξουν τα σχολεία στην ώρα τους και να διοριστούν αναπληρωτές με το ίδιο σύστημα που έγινε πέρυσι».
Τέλος για την απόφαση του ΣτΕ για τους διευθυντές ο υπουργός Παιδείας απάντησε: «Σχεδιάζουμε αλλαγές. Να μη μας ξεφύγει η εδραίωση μιας ουσιαστικής δημοκρατίας στα σχολεία».