Την αναδιάρθρωση των κλιμακίων κυβικών εκατοστών για τα τέλη κυκλοφορίας 2018 εξετάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, με στόχο να περιορισθούν οι επιβαρύνσεις για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων κυρίως υψηλού κυβισμού
Νέα σενάρια έρχονται στο φως της δημοσιότητας αναφορικά με τα τέλη κυκλοφορίας που θα ισχύσουν από το 2018, σε μία προσπάθεια η κυβέρνηση να αποφύγει το μαζικό φαινόμενο κατάθεσης πινακίδων. Ωστόσο, παρά τα σχέδια αξίζει να σημειωθεί ότι ο στόχος είσπραξης παραμένει ο ίδιος, δηλαδή 1,1 δισ ευρώ.
Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης εξετάζει το ενδεχόμενο να αναδιαρθρωθούν τα κλιμάκια κυβικών των τελών κυκλοφορίας, έτσι ώστε να μην επιβαρύνονται όσοι έχουν στην κατοχή τους παλιό αυτοκίνητο και μάλιστα μεγάλου κυβισμού.
Η διεύρυνση των κλιμακίων από 11 που είναι σήμερα σε 20 που σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Καθημερινής θα επιφέρει αλλαγές.
Για παράδειγμα στην κλίμακα 1.739-1.928 κ.ε. τα τέλη διαμορφώνονται στα 320 ευρώ, ενώ στην αμέσως επόμενη κλίμακα (1.929-2.357) φτάνουν τα 690 ευρώ. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για παράδειγμα σε αυτές τις κατηγορίες εξετάζει να προσθέσει άλλα τρία κλιμάκια, ώστε συνολικά να υπάρχουν πέντε κατηγορίες τελών.
Μεταξύ των σεναρίων που επεξεργάζεται το αρμόδιο υπουργείο παρά το γεγονός πως ακούγονται πολλές αντίθετες φωνές είναι η επιβάρυνση των οχημάτων των οποίων τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους. Μάλιστα, στην πρώτη κατηγορία έως 90 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα που μέχρι τώρα δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, υπάρχει το ενδεχόμενο να κληθούν να πληρώσουν ένα μικρό τέλος.
Επίσης ένα άλλο σενάριο είναι στις κατηγορίες 1.072 κ.ε έως 1.548 κ.ε να δημιουργηθούν 4 κλίμακες τελών από δύο που είναι σήμερα. Με αυτό τον τρόπο για παράδειγμα ανάμεσα στα 135 και 280 ευρώ που καταβάλλονται σήμερα (έτος ταξινόμησης 2006-2010) να δημιουργηθούν δύο ακόμα με 170 ευρώ και 220 ευρώ αντίστοιχα.
Στις κατηγορίες 2.358 κ.ε. και πάνω από 4.001 κ.ε. πιθανόν να προστεθούν άλλα τέσσερα κλιμάκια από τρία που είναι σήμερα ώστε να μην υπάρχουν μεγάλες επιβαρύνσεις στα οχήματα μεγάλου κυβισμού.
Τέλος, εξετάζεται το ενδεχόμενο να περιοριστούν οι διαφορές στα οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν από τον Νοέμβριο του 2010, αλλά και σε εκείνα που τα τέλη κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.