Την… έξωση των αφετηριών των ΚΤΕΛ Αττικής, τον διαχωρισμό του Λεκανοπεδίου σε πέντε βασικούς άξονες και τη δημιουργία ισάριθμων νέων αφετηριών σε σταθμούς µέσων σταθερής τροχιάς (μετρό και ηλεκτρικός σιδηρόδρομος), προκειμένου να αποσυμφορηθεί το κέντρο της Αθήνας, προωθεί ο ΟΑΣΑ.
Η μείωση της διαδρομής που εκτελείται σήμερα από τα ΚΤΕΛ θα επιφέρει και μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων κατά 1,40 ευρώ ώστε να μην προκύψει επιβάρυνση για τους επιβάτες που θα χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να φτάσουν στις νέες αφετηρίες..
Οι συχνοί χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (εργαζόμενοι, φοιτητές, κ.λπ.), οι οποίοι θα προμηθευτούν τη μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών αξίας 30 ευρώ, εμφανίζονται ωφελημένοι έως και κατά 24% βάσει των παραδειγμάτων που υπολογίστηκαν µε μετάβαση και επιστροφή, στο πλαίσιο διερεύνησης των επιπτώσεων της τιμολογιακής πολιτικής από την ομάδα εργασίας του ΟΑΣΑ.
Οι νέες αφετηρίες των ΚΤΕΛ Αττικής, από τις οποίες γίνονται περισσότερες από 3,6 εκατομμύρια μετακινήσεις τον χρόνο βάσει των στοιχείων της επιβατικής κίνησης, θα απομακρυνθούν από την οδό Μαυρομματαίων και την πλατεία Αιγύπτου και θα δημιουργηθούν στα εξής σημεία:
ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΣ & ΝΟΤΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ (Μεσόγεια): σταθμός Νομισματοκοπείο (εντός του σταθμού μετεπιβίβασης λεωφορείων
ΝΟΤΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ (τοπικές γραμμές): σταθμός Κορωπί (μπροστά από τον σταθμό) (παραλιακά): σταθμός Συγγρού-Φιξ (εντός του σταθμού μετεπιβίβασης λεωφορείων)
ΔΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ: σταθμός Ελαιώνας (οδός Μαρκόνι)
ΒΟΡΕΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ: σταθμός Κηφισιά (οδός Γρ. Λαμπράκη) και σταθμός Κάτω Πατήσια (οδός Στρατηγού Καλλάρη)
Αυτά είναι τα 39 δρομολόγια
-ΡΑΦΗΝΑ – ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ: Από τον σταθμό Νομισματοκοπείο, στις γραμμές Ραφήνα, Ν. Μάκρη, Μαραθώνας, Γραμματικό, Κάτω Σούλι, Αγ. Μαρίνα και Σχινιάς.
-ΜΕΣΟΓΕΙΑ: Από τον σταθμό Νομισματοκοπείο, στις γραμμές Μαρκόπουλο, Κορωπί-Μαρκόπουλο- Καλύβια-Κερατέα-Λαύριο, Κερατέα. Από τον σταθμό Κορωπί θα ξεκινούν οι τοπικές γραμμές για Μαρκόπουλο-Καλύβια-Ανάβυσσο-Π.Φώκαια, Λαύριο-Σούνιο και τα δρομολόγια Μαρκόπουλο-Βραυρώνα, Κερατέα-Κ. Θάλασσα, Αεροδρόμιο-Στ. Κορωπί–Μαρκόπουλο-Πόρτο Ράφτη-Αυλάκι, Αεροδρόμιο-Ραφήνα.
-ΒΟΡΕΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ: Από τον σταθμό Κηφισιά, στις γραμμές Αγ. Απόστολοι, Σκάλα Ωρωπού, Καπανδρίτι- Βαρνάβας, Καπανδρίτι, Σκάλα Ωρωπού-Δήλεσι, Σκάλα Ωρωπού-Συκάμινο, Σκάλα Ωρωπού-Χαλκούτσι.
Από τον σταθμό Κάτω Πατήσια, στις γραμμές Αγ. Απόστολοι, Σκάλα Ωρωπού, Καπανδρίτι-Βαρνάβας, Καπανδρίτι, Σκάλα Ωρωπού-Δήλεσι, Σκάλα Ωρωπού-Συκάμινο, Σκάλα Ωρωπού-Χαλκούτσι.
-ΔΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ: Από τον σταθμό Ελαιώνας, στις γραμμές Μέγαρα, Βίλια-Ερυθρές. Επίσης, στις γραμμές Βίλια-Πόρτο Γερμενό, Μέγαρα-Πάχη, Μέγαρα-Αλεποχώρι, Μέγαρα-Κινέτα.
-ΝΟΤΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ: Από τον σταθμό Συγγρού-Φιξ, στις γραμμές Ανάβυσσος-Π. Φώκαια, Σούνιο, αλλά και τη γραμμή Σούνιο-Λαύριο
Όπως γράφει η ιστοσελίδα anatolikiakti, oι απαιτούμενες προσαρμογές, κατά το περιεχόμενο της μελέτης του ΟΑΣΑ για την «Αναδιάρθρωση Αφετηριών και Δικτύου Γραμμών ΚΤΕΛ Ν. Αττικής», θα πρέπει να υλοποιηθούν εντός 45 ημερών από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.