Όταν πριν από πολλά χρόνια η τουρκική φρεγάτα «Γιαβούζ» , η ναυαρχίδα του τουρκικού στόλου είχε προσαράξει σε μια αμμώδη περιοχή στην Κω, το σύνολο του ελληνικού τύπου, είχε θυμηθεί το «Μάλτα γιοκ» και ειρωνευόταν τους τούρκους καπεταναίους. Μόλις πριν από δύο 24ωρα, ένα από τα πιο σύγχρονα σκάφη του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, και μια από τις ακριβότερες μονάδες που διαθέτουν οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις, προσάραξε ελάχιστα μίλια έξω από την είσοδο του ναυστάθμου της Σαλαμίνας αφού έπεσε στον ύφαλο της βραχονησίδας Αταλάντη η οποία δεν είναι μόνο χαρτογραφημένη αλλά φέρει και κόκκινους σημαντήρες ώστε τα αβαθή να είναι ορατά από παντού.
Την πορεία αυτή, την κάνουν με κλειστά μάτια οι κυβερνήτες των πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και όσοι διαπλέουν το στενό της Ψυτάλλειας. Με λίγα λόγια την Αταλάντη την γνωρίζουν οι πάντες που έχουν σχέση με τη θάλασσα και που ταξιδεύουν στον Σαρωνικό.
Η φρεγάτα Κανάρης, είχε λανθασμένη πορεία από την αρχή και όταν το πιλοτήριο αντελήφθη το σφάλμα, έκαναν όπισθεν ολοταχώς και δεξιά αλλά ήταν πλέον αργά.
Η φρεγάτα Κανάρης, είχε λανθασμένη πορεία από την αρχή και όταν το πιλοτήριο αντελήφθη το σφάλμα, έκαναν όπισθεν ολοταχώς και δεξιά αλλά ήταν πλέον αργά
Η φρεγάτα προσέκρουσε στον ύφαλο με την πλώρη και σφήνωσε στα αβαθή. Τα τρία ρυμουλκά του πολεμικού ναυτικού, δεν ήταν ικανά σε ισχύ για να το αποκολλήσουν και για τον λόγο αυτό εκλήθη ισχυρό ιδιωτικό ρυμουλκό. Τελικά η φρεγάτα έδεσε στον ναύσταθμο και άρχισε η επίπονη επιχείρηση απομάκρυνσης των πυρομαχικών και άντλησης των καυσίμων έτσι ώστε να ρυμουλκηθεί στη δεξαμενή ξηρού τύπου όπου και θα διαπιστωθεί το μέγεθος των ζημιών. Θεωρείται ήδη δεδομένο ότι έχει υποστεί σοβαρή βλάβη αν όχι πλήρη καταστροφή το σόναρ της πλώρης δια του οποίου διεξάγονται οι ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις.
Ο κυβερνήτης της φρεγάτας Κανάρης είχε μόλις αναλάβει τα καθήκοντά του και ως φαίνεται η περιπολία από την οποία επέστρεφε ήταν και από τους πρώτους πλόες που αναλάμβανε ως κυβερνήτης της φρεγάτας. Ένα τέτοιο ναυτικό ατύχημα δεν είναι δυνατόν να δικαιολογηθεί για δύο λόγους. Πρώτον , δεν νοείται προσάραξη ενός τέτοιου σύγχρονου σκάφους με άριστες καιρικές συνθήκες έξω από την μπούκα του ναυστάθμου σε πολύ γνώριμα νερά.
Δεύτερον, δεν μπορεί ένας κυβερνήτης ενός τόσο ακριβού πολεμικού σκάφους να υποπίπτει σε τέτοιου είδους σφάλματα.Τι θα συνέβαινε σε άλλες θάλασσες υπό συνθήκες πολέμου και με δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Θα έχανε το σκάφος ;
Κατόπιν όλων τούτων το πολεμικό ναυτικό δεν μπορούσε παρά να ξηλώσει τον κυβερνήτη του οποίου βεβαίως η στρατιωτική καριέρα λήγει πάραυτα με τις επόμενες κρίσεις. Ταυτόχρονα αποπέμφθηκε και ο διευθυντής ναυτιλίας- κατεύθυνσης του πλοίου, ο οποίος βρίσκεται στον θάλαμο επιχειρήσεων, ενώ παραμένει άγνωστο ακόμη εάν θα υπάρξουν κυρώσεις για τον διευθυντή του θαλάμου επιχειρήσεων του αρχηγείου στόλου καθώς και του ΓΕΝ . Η ΕΔΕ θα καταδείξει εάν υπάρχουν ευθύνες και σε άλλα μέλη του πληρώματος της φρεγάτας Κανάρης, καθώς και στου αξιωματικούς βάρδιας στους θαλάμους επιχειρήσεων του αρχηγείου στόλου και του ΓΕΝ