Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ υλοποιεί το σχέδιο Ερντογάν για «γενίτσαρους» στη Θράκη – Ο Γαβρόγλου απειλεί με «επιστράτευση» νηπιαγωγούς που θα αρνηθούν
Δραματικές εξελίξεις έρχονται για την Ελλάδα και για τις περιοχές που κατοικούν μουσουλμάνοι μειονοτικοί, καθώς οι Τούρκοι «αλώνουν» τον ευαίσθητο τομέα της προσχολικής και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
Επικίνδυνα παιχνίδια που παίζονται στη Θράκη, με την ανοχή της «αριστερής» κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και των δήθεν ευαίσθητων στα εθνικά θέματα ΑΝ.ΕΛ.
Από τη στιγμή που έγιναν γνωστά τα σχέδια για αναγνώριση της «τουρκικής ένωσης Ξάνθης» η ιστοσελίδα μας, με αναλυτικά ρεπορτάζ είχε μιλήσει για τους κινδύνους που ενέχει το εν λόγω νομοσχέδιο.
Οι περισσότεροι πίστευαν πως δεν θα περάσει, βασιζόμενοι στις… ευαισθησίες των ΑΝ.ΕΛ. Το «παζάρι» ωστόσο στη Βουλή, με την κάλυψη Καμμένου από τον πρωθυπουργό για τα καμώματα του υπουργού Άμυνας στο Λονδίνο, οδήγησε στην υπερψήφιση του νομοσχεδίου για την αναγνώριση της «τουρκικής ένωσης Ξάνθης», που όπως θα αναλύσουμε παρακάτω εμπεριέχει πολλούς περισσότερους κινδύνους απ’ όσο νόμιζαν ορισμένοι…
Δίγλωσσα νηπιαγωγεία σε Ξάνθη και Ροδόπη
Στη λογική «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», και παραβλέποντας αποφάσεις των Διδασκαλικών Συλλόγων Ξάνθης και Ροδόπης καθώς και ομόφωνων ψηφισμάτων νηπιαγωγών της περιοχής, ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου επιχειρεί να παρακάμψει τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών της Θράκης, για την εισαγωγή της τουρκικής γλώσσας σε νηπιαγωγεία μειονοτικών οικισμών.
Σύμφωνα με πληροφορίες , ο κ.Γιαβρόγλου, βρίσκεται λίγο πριν την υπογραφή σχετικής απόφασης με την οποία το πρόγραμμα του Ι.Ε.Π. με τίτλο : «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης» από πιλοτικό (εθελοντικό) θα καθίσταται υποχρεωτικό για τους νηπιαγωγούς έξι σχολικών μονάδων της περιοχής, που θα πρέπει να αποδεχτούν τη τοποθέτηση συνεργάτη- διερμηνέα δίπλα τους, ο/η οποίος/α θα προέρχεται από τη μειονότητα και θα γνωρίζει την τουρκική γλώσσα.
Το πιλοτικό πρόγραμμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που χρηματοδοτείται με 400 χιλιάδες ευρώ από το ΕΣΠΑ, επιχειρεί να εισάγει πιλοτικά την τουρκική «μητρική» γλώσσα -όπως τη χαρακτηρίζει- σε τρία νηπιαγωγεία στη Ροδόπη και τρία στην Ξάνθη, αριθμός που διπλασιάζεται την επόμενη σχολική περίοδο με στόχο να εφαρμοστεί στη συνέχεια σε όλα τα νηπιαγωγεία μειονοτικών περιοχών.
Σε ποια «μητρική» όμως γλώσσα θα συνεννοούνται με τα παιδιά -οι «βοηθοί» νηπιαγωγοί που θα διοριστούν- στα νηπιαγωγεία που λειτουργούν στα πομακοχώρια και σε οικισμούς Ρομά;
Οι τουρκόφρονες, που επιδιώκουν μεθοδικά την αφομοίωση και τον εκτουρκισμό των μη τουρκογενών μουσουλμάνων της μειονότητας, ζητούν επιτακτικά να εισαχθεί αποκλειστικά και μόνο η τουρκική γλώσσα στα δημόσια νηπιαγωγεία, με το επιχείρημα πως διαθέτει γραπτό λόγο που θα διδαχθούν στη συνέχεια τα παιδιά στα μειονοτικά σχολεία. Παραβλέπουν όμως εσκεμμένα, πως τα τουρκικά για τα νήπια αυτά είναι άγνωστη γλώσσα, αφού στο σπίτι και στο χωριό μιλούν την πομακική ή τη ρομανί. Έτσι το παιδιά στο νηπιαγωγείο θα έρχεται αντιμέτωπο όχι μόνο με την επίσημη γλώσσα του κράτους, την ελληνική, αλλά και την τουρκική που του είναι εντελώς ξένη έως εκείνη τη στιγμή.
Στην πρόσφατη συνάντηση που είχαν σε Ξάνθη και Κομοτηνή, με μέλη των εκεί Διδασκαλικών Συλλόγων και νηπιαγωγούς των δύο νομών, εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ξεκαθάρισαν πως το «πιλοτικό πρόγραμμα» θα εφαρμοστεί όπως ανακοινώθηκε, μη κάνοντας αποδεκτές τις ιδιαίτερες ευαισθησίες του θέματος, που εκτός από εκπαιδευτική χροιά έχει και εθνικές προεκτάσεις.
Ο Σύμβουλος του υπουργείου Παιδείας κ.Ανδρέας Νοταράς, ξεκαθάρισε πως η εισαγωγή της τουρκικής γλώσσας σε νηπιαγωγεία μειονοτικών οικισμών αποτελεί «πολιτική απόφαση» του υπουργού κ.Γιαβρόγλου και θα εφαρμοστεί όπως έχει ανακοινωθεί.
Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι καθηγητές του Ι.Ε.Π. κυρία Μαρία Σφυρόερα και κ.Γιώργος Μαυρομμάτης, επιχείρησαν να κάμψουν τις αντιδράσεις των νηπιαγωγών επικαλούμενοι έρευνες για τους… ισπανόφωνους στις ΗΠΑ. Αίσθηση προκάλεσε ωστόσο, η εμμονή του κ. Μαυρομμάτη να αποκαλεί τη μουσουλμανική μειονότητα «τουρκική», παραβλέποντας τη Συνθήκη της Λωζάνης και τις εθνικές ευαισθησίες.
«Οι τουρκόγλωσσοι διερμηνείς που -χωρίς καν να υπάρχει γονεϊκό αίτημα- ετοιμάζονται από το υπουργείο Παιδείας, θα υποκαταστήσουν σταδιακά τις νηπιαγωγούς και τα δημόσια νηπιαγωγεία θα αλλάξουν μορφή, χάριν των “Τούρκων”, όπως τους ονόμασε τρις ο υπεύθυνος καθηγητής του προγράμματος κ.Μαυρομμάτης στην Κομοτηνή» λέει από την πλευρά του ο επικεφαλής της παράταξης «Σπάρτακος» στο Δ.Σ. Κομοτηνής κ.Κώστας Καραϊσκος, καταλήγοντας : «Το συριζέικο ψευτοπροοδευτικό ιδεολόγημα αδυνατεί να αποκρύψει την άθλια συναλλαγή και τις τραγικές επιπτώσεις. Πρόκειται για παιδαγωγικό, κοινωνικό και εθνικό έγκλημα κι όποιος δεν αντιδρά συναινεί σε άλλη μία άτακτη υποχώρησή μας στη Θράκη».
Πάγιο αίτημα της Άγκυρας
Οι σκληρό-πυρηνικοί της μειονότητας θεωρούν την είσοδο της τουρκικής γλώσσας στα δημόσια νηπιαγωγεία, ως «πρώτο βήμα» για τη λειτουργία στο μέλλον καθαρά μειονοτικών, που δεν προβλέπονται σήμερα από τη Συνθήκη της Λωζάνης, και αποτελεί πάγιο αίτημα της Άγκυρας, στο πλαίσιο χειραγώγησης του μουσουλμανικού πληθυσμού.
Προκειμένου μάλιστα –έως σήμερα- ν’ αποτρέψουν γονείς να στέλνουν τα παιδιά τους σε δημόσια-ελληνόφωνα νηπιαγωγεία, μειονοτικοί σύλλογοι –με τη χρηματοδότηση του προξενείου Κομοτηνής- προχώρησαν τα προηγούμενα χρόνια σε λειτουργία παράνομων-νηπιαγωγείων στην περιοχή, στο πλαίσιο δημιουργίας παράλληλων δομών στην Θράκη.
Οι εισαγγελικές παρεμβάσεις ωστόσο, έβαλαν στο πάγο το σχέδιο εξάπλωσης «prive» τουρκόγλωσσων νηπιαγωγείων και φαίνεται πως οι «πιέσεις» πλέον ασκούνται –μέσω των μειονοτικών βουλευτών- στην Αθήνα για κατ’ αρχήν είσοδο της τουρκικής γλώσσας στα δημόσια νηπιαγωγεία, κάτι που φαίνεται να έχει δρομολογηθεί.
Χαρακτηριστική είναι η πρόσφατη ανακοίνωση του Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας Θράκης», που αναφέρει : «Εμείς η «Μουσουλμανική – «Τούρκικη» Μειονότητα της Δυτικής Θράκης», αιτούμαστε από την Ελληνική κυβέρνηση τη λειτουργία «Δίγλωσσων Μειονοτικών Νηπιαγωγείων». Σε αυτά τα αναφερόμενα «Δίγλωσσα Νηπιαγωγεία», η βασική εκπαίδευση πρέπει να γίνεται στη μητρική γλώσσα της Μειονότητας, δηλαδή τη «Τούρκικη», και η επίσημη γλώσσα της χώρας μας, δηλαδή τα «Ελληνικά» να διδάσκονται ως δεύτερη γλώσσα».