Την διαβεβαίωση ότι θα γίνει ο αυτοκινητόδρομος Πατρών- Πύργου έδωσε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και διευκρίνησε οι διαδικασίες έγκρισής του από την ΕΕ βρίσκεται στο τελικό στάδιο.
Όπως είπε ο κ Σπίρτζης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΔΗΣΥ Γιάννη Κουτσούκου η έκθεση της ομάδας JASPERS της ΕΕ -που έχει την αρμοδιότητα για την χρηματοδότη του έργου – είναι θετικότατη. Εγκρίνει και αξιολογεί πολυκριτηριακά το κόστος-όφελος του αυτοκινητόδρομου.
Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης από όλη αυτήν την περιπέτεια στην οποία οι προηγούμενες κυβερνήσεις έβαλαν τη χώρα, αποκόπτοντας την Πατρών -Πύργου από το σύνολο της Ολυμπίας Οδού, η αίτηση χρηματοδότησης έφυγε από το υπουργείο Οικονομίας στις 12 Δεκεμβρίου και περιμένουμε την απάντηση της ΕΕ. Προσπαθούμε να έχουμε την απάντηση νωρίτερα. Αν δεν απαντήσουν, σύμφωνα με τις διαδικασίες που έχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέχρι τις 12 Μαρτίου, θεωρείται εγκεκριμένη.
Αν δεν έχουν απαντήσει –που είναι το χειρότερο σενάριο- μέχρι τις 12 Μαρτίου με θετική εισήγηση των Τεχνικών Συμβούλων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αμέσως μετά οι Υπηρεσίες θα κληθούν να καλέσουν τους αναδόχους να φέρουν τις εγγυητικές, να πάνε οι συμβάσεις στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά οι ημερομηνίες είναι από τον νόμο. Αν δεν μπορεί κάποια εταιρεία να φέρει τις εγγυητικές, πας στη δεύτερη είπε ο κ Σπίρτζης. Αν δεν μπορεί η δεύτερη, πας στην τρίτη. Τα ξέρετε αυτά, φαντάζομαι.
Σύμφωνα με τον υπουργό ένας πρόσθετος λόγος που υπήρχε καθυστέρηση ήταν ότι αρκετοί οικισμοί στον Νομό Αχαΐας ήθελαν μια εναλλακτική όδευση, και εξετάστηκε.
Η εναλλακτική όδευση, εκτός από την πολύ μεγάλη χρονική καθυστέρηση, είχε και πολύ μεγάλη οικονομική επιβάρυνση. Άρα, πάλι δεν έβγαινε το έργο. Η μία συμβατική λύση, η υπάρχουσα δηλαδή, αυτή που έχει επιλεγεί, είναι στα 90 εκατομμύρια ευρώ. Η άλλη χάραξη που ζητούσαν οι κάτοικοι είναι στα 170 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως είπε ο κ Σπίρτζης αν η σημερινή κυβέρνηση συνέχιζε τον διαγωνισμό με τις εταιρείες της 7ης τάξης τότε εκτός του ότι θα έπαιρνε το έργο, μια τέτοια εταιρία οι εκπτώσεις θα είναι πολύ χαμηλότερες. Δηλαδή, στην Ολυμπία Οδό ήταν 0%! Όπου γίνεται διαγωνισμός μεγάλων έργων, επειδή είναι περιορισμένος ο ανταγωνισμός, δεν έχεις εκπτώσεις της τάξης του 50%. Όταν πας, λοιπόν, να κάνεις αξιολόγηση βιωσιμότητας και έχεις 10% έκπτωση ή 20% έκπτωση, θα παίρναμε ποτέ έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή; διερωτήθηκε. Ποτέ! τόνισε.
Την διαβεβαίωση ότι θα γίνει ο αυτοκινητόδρομος Πατρών- Πύργου έδωσε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και διευκρίνησε οι διαδικασίες έγκρισής του από την ΕΕ βρίσκεται στο τελικό στάδιο.
Όπως είπε ο κ Σπίρτζης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΔΗΣΥ Γιάννη Κουτσούκου η έκθεση της ομάδας JASPERS της ΕΕ -που έχει την αρμοδιότητα για την χρηματοδότη του έργου – είναι θετικότατη. Εγκρίνει και αξιολογεί πολυκριτηριακά το κόστος-όφελος του αυτοκινητόδρομου.
Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης από όλη αυτήν την περιπέτεια στην οποία οι προηγούμενες κυβερνήσεις έβαλαν τη χώρα, αποκόπτοντας την Πατρών -Πύργου από το σύνολο της Ολυμπίας Οδού, η αίτηση χρηματοδότησης έφυγε από το υπουργείο Οικονομίας στις 12 Δεκεμβρίου και περιμένουμε την απάντηση της ΕΕ. Προσπαθούμε να έχουμε την απάντηση νωρίτερα. Αν δεν απαντήσουν, σύμφωνα με τις διαδικασίες που έχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέχρι τις 12 Μαρτίου, θεωρείται εγκεκριμένη.
Αν δεν έχουν απαντήσει –που είναι το χειρότερο σενάριο- μέχρι τις 12 Μαρτίου με θετική εισήγηση των Τεχνικών Συμβούλων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αμέσως μετά οι Υπηρεσίες θα κληθούν να καλέσουν τους αναδόχους να φέρουν τις εγγυητικές, να πάνε οι συμβάσεις στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά οι ημερομηνίες είναι από τον νόμο. Αν δεν μπορεί κάποια εταιρεία να φέρει τις εγγυητικές, πας στη δεύτερη είπε ο κ Σπίρτζης. Αν δεν μπορεί η δεύτερη, πας στην τρίτη. Τα ξέρετε αυτά, φαντάζομαι.
Σύμφωνα με τον υπουργό ένας πρόσθετος λόγος που υπήρχε καθυστέρηση ήταν ότι αρκετοί οικισμοί στον Νομό Αχαΐας ήθελαν μια εναλλακτική όδευση, και εξετάστηκε.
Η εναλλακτική όδευση, εκτός από την πολύ μεγάλη χρονική καθυστέρηση, είχε και πολύ μεγάλη οικονομική επιβάρυνση. Άρα, πάλι δεν έβγαινε το έργο. Η μία συμβατική λύση, η υπάρχουσα δηλαδή, αυτή που έχει επιλεγεί, είναι στα 90 εκατομμύρια ευρώ. Η άλλη χάραξη που ζητούσαν οι κάτοικοι είναι στα 170 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως είπε ο κ Σπίρτζης αν η σημερινή κυβέρνηση συνέχιζε τον διαγωνισμό με τις εταιρείες της 7ης τάξης τότε εκτός του ότι θα έπαιρνε το έργο, μια τέτοια εταιρία οι εκπτώσεις θα είναι πολύ χαμηλότερες. Δηλαδή, στην Ολυμπία Οδό ήταν 0%! Όπου γίνεται διαγωνισμός μεγάλων έργων, επειδή είναι περιορισμένος ο ανταγωνισμός, δεν έχεις εκπτώσεις της τάξης του 50%. Όταν πας, λοιπόν, να κάνεις αξιολόγηση βιωσιμότητας και έχεις 10% έκπτωση ή 20% έκπτωση, θα παίρναμε ποτέ έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή; διερωτήθηκε. Ποτέ! τόνισε.
Την διαβεβαίωση ότι θα γίνει ο αυτοκινητόδρομος Πατρών- Πύργου έδωσε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και διευκρίνησε οι διαδικασίες έγκρισής του από την ΕΕ βρίσκεται στο τελικό στάδιο.
Όπως είπε ο κ Σπίρτζης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΔΗΣΥ Γιάννη Κουτσούκου η έκθεση της ομάδας JASPERS της ΕΕ -που έχει την αρμοδιότητα για την χρηματοδότη του έργου – είναι θετικότατη. Εγκρίνει και αξιολογεί πολυκριτηριακά το κόστος-όφελος του αυτοκινητόδρομου.
Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης από όλη αυτήν την περιπέτεια στην οποία οι προηγούμενες κυβερνήσεις έβαλαν τη χώρα, αποκόπτοντας την Πατρών -Πύργου από το σύνολο της Ολυμπίας Οδού, η αίτηση χρηματοδότησης έφυγε από το υπουργείο Οικονομίας στις 12 Δεκεμβρίου και περιμένουμε την απάντηση της ΕΕ. Προσπαθούμε να έχουμε την απάντηση νωρίτερα. Αν δεν απαντήσουν, σύμφωνα με τις διαδικασίες που έχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέχρι τις 12 Μαρτίου, θεωρείται εγκεκριμένη.
Αν δεν έχουν απαντήσει –που είναι το χειρότερο σενάριο- μέχρι τις 12 Μαρτίου με θετική εισήγηση των Τεχνικών Συμβούλων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αμέσως μετά οι Υπηρεσίες θα κληθούν να καλέσουν τους αναδόχους να φέρουν τις εγγυητικές, να πάνε οι συμβάσεις στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά οι ημερομηνίες είναι από τον νόμο. Αν δεν μπορεί κάποια εταιρεία να φέρει τις εγγυητικές, πας στη δεύτερη είπε ο κ Σπίρτζης. Αν δεν μπορεί η δεύτερη, πας στην τρίτη. Τα ξέρετε αυτά, φαντάζομαι.
Σύμφωνα με τον υπουργό ένας πρόσθετος λόγος που υπήρχε καθυστέρηση ήταν ότι αρκετοί οικισμοί στον Νομό Αχαΐας ήθελαν μια εναλλακτική όδευση, και εξετάστηκε.
Η εναλλακτική όδευση, εκτός από την πολύ μεγάλη χρονική καθυστέρηση, είχε και πολύ μεγάλη οικονομική επιβάρυνση. Άρα, πάλι δεν έβγαινε το έργο. Η μία συμβατική λύση, η υπάρχουσα δηλαδή, αυτή που έχει επιλεγεί, είναι στα 90 εκατομμύρια ευρώ. Η άλλη χάραξη που ζητούσαν οι κάτοικοι είναι στα 170 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως είπε ο κ Σπίρτζης αν η σημερινή κυβέρνηση συνέχιζε τον διαγωνισμό με τις εταιρείες της 7ης τάξης τότε εκτός του ότι θα έπαιρνε το έργο, μια τέτοια εταιρία οι εκπτώσεις θα είναι πολύ χαμηλότερες. Δηλαδή, στην Ολυμπία Οδό ήταν 0%! Όπου γίνεται διαγωνισμός μεγάλων έργων, επειδή είναι περιορισμένος ο ανταγωνισμός, δεν έχεις εκπτώσεις της τάξης του 50%. Όταν πας, λοιπόν, να κάνεις αξιολόγηση βιωσιμότητας και έχεις 10% έκπτωση ή 20% έκπτωση, θα παίρναμε ποτέ έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή; διερωτήθηκε. Ποτέ! τόνισε.