Ούτε μία φορά δεν αναφέρεται το όνομα Θεοτόκος ή Παναγία ή Μητέρα του Θεού στα νέα προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά στο Γυμνάσιο.
Οι «σύγχρονοι» Θεολόγοι που τα συνέταξαν θεωρούν προφανώς αρκετή την αναφορά στο πρόσωπο της Θεοτόκου στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού σχολείου, όπου μεταξύ άλλων εξετάζουν τη θεματική ενότητα «Η Παναγία στο Κοράνι» (Δ΄ τάξη Δημοτικού).
Και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών που το Υπουργείο ετοιμάζεται να εφαρμόσει από την επόμενη σχολική χρονιά, η Θεοτόκος απουσιάζει!
Μέχρι σήμερα η Καινή Διαθήκη διδάσκεται στους μαθητές της Β΄ τάξης του Γυμνασίου.
Ξεκινώντας από τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και φτάνοντας μέχρι την Ανάληψη του Κυρίου μελετώνται όλα τα σημαντικά γεγονότα της Θείας Οικονομίας, η διδασκαλία, οι παραβολές και τα θαύματα του Χριστού με τη χρήση μεταφρασμένων περικοπών της Καινής Διαθήκης…
Το θρησκευτικό μάθημα στην τάξη αυτή δεν είναι μόνο εύληπτο για τους μαθητές αλλά και ουσιαστικό για την θεολογική τους συγκρότηση.
Με το νέο πρόγραμμα σπουδών η σε βάθος μελέτη της Καινής Διαθήκης παύει πλέον να υπάρχει. Διατηρείται μόνο μια μικρή αναφορά σε λίγα θαύματα και διδασκαλίες του Χριστού σε μια ενότητα για την οποία αφιερώνονται μόλις τέσσερα δίωρα.
Στην ίδια αυτή ενότητα εξετάζεται και «Ο Ιησούς Χριστός στο Κοράνι και στη λογοτεχνία του Ισλάμ», ενώ στις δραστηριότητες προτείνεται η επεξεργασία των απόψεων «ενός Εβραίου (π.χ. Μπούμπερ), ενός Ινδουϊστή (π.χ. Γκάντι) και ενός αγνωστικιστή (π.χ. Μαρσέλ Μαρσώ) για τον Ιησού».
Μάλλον κάποιους θα τους συνέφερε να αφανιστεί από το λεξιλόγιο της νέας γενιάς ο όρος «θρησκεία»…
Tον απίστευτο και επικίνδυνο για τις ευαίσθητες ηλικίες παιδιών τρίτης Δημοτικού των νέων Θρησκευτικών “αναθεματίζει” πατέρας σε ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook που μέσα σε λίγες ώρες έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου.
Αναλυτικά αναφέρει: Είχα την αγωνία να διαβάσω το νέο βιβλίο θρησκευτικών για να μην αδικήσω κανέναν και να χω προσωπική άποψη. Είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος (όπως και περίπου το 90% των Ελλήνων), χωρίς να έχω σπουδές θεολογίας (απόφοιτος οικονομικών), αλλά ΠΑΤΕΡΑΣ ΠΑΙΔΙΟΥ της 3ης Δημοτικού.
Δεν έχω λόγια να σας περιγράψω την απογοήτευση μου!
Δεν ξέρω αν είμαι στεναχωρημένος ή τρομαγμένος ή θυμωμένος, για την κατάντια μας. Τόσο πολύ δεν μπορούσα να πιστέψω αυτά που διάβαζα ώστε άνοιξα και το προηγούμενο βιβλίο (το οποίο είναι φυσιολογικό, σαν αυτά που είχαμε και εμείς) για να καταλάβω ποσό μεγάλες είναι οι διάφορες!! Αυτό το «πράγμα» δεν είναι βιβλίο, και σίγουρα δεν είναι σχολικό βιβλίο. Το μόνο που θα καταφέρει είναι να μπερδέψει τους δασκάλους και τα παιδάκια! Αναρωτιέμαι αν αυτός είναι ο σκοπός του; Και να εξηγήσω με παραδείγματα σύντομα: 1. Μέχρι τη σελίδα 16 αφορά αποσπάσματα μεταξύ άλλων των Δεληβοριά, Τζίμη Πανούση κτλ. Καμία αναφορά στη θρησκεία. 2. Δεν έχει αρχή και τέλος, καμία συνέχεια και συνέπεια. Περισσότερο μπερδεύει, παρά μαθαίνει! 3. Κάνει αναφορές σε άλλες θρησκείες και δόγματα (κάτι που δεν είναι κακό, αλλά είναι πρόωρο!), χωρίς να εξηγεί… ξαφνικά γράφει για Εβραίους και Μουσουλμάνους (με αναφορές σε πολλά σημεία του βιβλίου), άλλου για Καθολικούς και Προτεστάντες κτλ χωρίς να κάνει μια εισαγωγή όπως γίνεται σε μεγαλύτερες τάξεις. 4. Απόσπασμα για την Κυριακή (σελ. 44): «Η Κυριακή για τους περισσότερους ανθρώπους είναι μέρα αργίας και αποχής από την καθημερινή δουλειά τους, η οποία αρκετές φορές μπορεί να είναι βαρετή και κουραστική. …Όμως είναι και αρκετοί άνθρωποι που δεν μπορούν να μην εργαστούν την Κυριακή. …Κάποιοι από αυτούς δεν εργάζονται μια άλλη μέρα της εβδομάδας.» 5. Στη θεμ. ενότ. 4 – «Χριστούγεννα: Ο Θεός γίνεται άνθρωπος» μεταξύ της γέννησης ενός παιδιου… πως γιορτάζουμε τα γενέθλια… λαϊκά νανουρίσματα… τη γιορτή της πρωτοχρονιάς… τον Ινδιάνο στη φάτνη… τη Σάντα Λουτσία της Σουηδίας… τη Μπεφάνα της Ιταλίας… και άλλων… περιγράφουν την Εικόνα της Γέννησης του Χριστού από το Μνημολόγιο του Βασιλείου ΙΙ, Vaticanus graecus, 1613. 6. Γενικά, το Εικονογραφικό Υλικό μου έκανε υπερβολική εντύπωση (μια εικόνα χίλιες λέξεις) και αναζήτησα τους δημιουργούς! Προέρχονται κυρίως από τον Μπάμπη Πυλαρινό και την Έλενα Τσερκάσοβα, και από τοιχογραφίες κυρίως Ιταλικών εκκλησιών, και το εντυπωσιακότερο: από τις 163 εικόνες μόλις 4 από ελληνικές εκκλησίες! 7. Θεμ. Ενοτ. 5 – «Τα παιδιά: Η χαρά και η ελπίδα του κόσμου»: ποίημα του Ναζιμ Χικμέτ… αναφορά στην περιτομή!, απόσπασμα της Άλκη Ζέη, Το Καπλάνι της βιτρίνας (εξαιρετικό γενικά, αλλά στα θρησκευτικά της 3ης;), εκτενή αναφορά στη γιορτή της Υπαπαντής, χωρίς καμία αναφορά σε όλο το βιβλίο για Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, Θεοφάνεια, Άγιο Γεώργιο, Κοσμά και Δαμιανού, βαφτίσια κτλ.
Τέλος, κάνει αναφορά στα παιδιά του κόσμου σήμερα και μεταξύ άλλων: «Η ευθύνη του πολιτισμένου κόσμου. Όταν ένα και μόνο παιδάκι πεθαίνει από την πείνα… όταν ένα και μόνο παιδάκι πεθαίνει από την ψυχικά στο περιθώριο… τότε ο «ουρανοξύστης» του πολιτισμού μας σωριάζεται σε κομμάτια και θρύψαλα…» και κλείνει με την παιδική εργασία στον κόσμο, οι αριθμοί της ντροπής!!! 8. Κολάζ με εικόνες του Χριστού από όλο τον κόσμο… σε άλλο σημείο εικόνα μιας Γιαπωνέζας Αγίας με φωτοστέφανο, ενός Ινδιάνου Αγίου, στην Ανάσταση τον Κύριο με φτερά Αγγέλου κτλ. 9. Και τέλος η Θεμ. Ενοτ. 8 – «Ο κόσμος μας, ένα στολίδι»: έχει ένα ποίημα της Καρθαίου, τον Άγιο Σεραφείμ του Σαρώφ και την αρκούδα, περιέχει Ινδιάνικο μύθο και Ινδικό παραμύθι, και το βιβλίο κλείνει με στοίχους του Ανδρεόπουλου «Αυτόν τον κόσμο τον καλό τον χιλιομπαλωμένο…», ποίημα της Σουρέλη «Δωσ´ μου το χέρι σου», και το τραγούδι της ανακύκλωσης της Γαβριηλία!! Το βιβλίο είναι κακογραμμένο, χωρίς συνέχεια, με ακαταλαβίστικα κείμενα για αυτή την ηλικία. Οι αναφορές στις άλλες θρησκείες είναι αποπροσανατολιστικές! Ο τρόπος με τον οποίο προσπαθούν να απομακρύνουν ή να σπείρουν την αμφισβήτηση από την θρησκεία μας είναι πασιφανείς! Θα το καταλάβουν ακόμα και τα παιδάκια μας!! Ας το κάνουν αφού όμως πρώτα τολμήσουν και καταφέρουν να αλλάξουν το Σύνταγμα της Χώρας μας. Αλλά για να καταλάβετε περισσότερα πραγματικά πρέπει να το διαβάσετε… Και μου δημιουργούνται οι απορίες: Πως θα το διαχειριστούν οι δασκάλες και οι δάσκαλοι των παιδιών μας; Τί θα κάνουν οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων; Οι δημοσιογράφοι γιατί δεν το έχουν κάνει θέμα; #alphatv #ant1tv #skaigr
Η Αρχιεπισκοπή #iaath γιατί δεν έχει αντιδράσει;
Η ΝΔ #neadhmokratia #nd και η τομεάρχης #nikikerameus τι περιμένουν;
Το Σύνταγμά μας στο άρθρο 3 ορίζει ότι «Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού»;
Που το πάνε οι συντάκτες του βιβλίου και αυτοί που το ενέκριναν;