Ξεκινούν από σήμερα Τετάρτη, με δυο αμοξοστοιχίες καθημερινά πρωί και απόγευμα, τα πρώτα δρομολόγια του προαστιακού Πάτρα – Κάτω Αχαΐα, στο πλαίσιο της δοκιμαστικής λειτουργίας.
Οι ΑΣΙΔ που θα τοποθετηθούν πλήρως προς τα τέλη Ιουνίου, θα επιτρέψουν την αύξηση των καθημερινών γραμμών με νέες αμαξιοστοχίες αλλά και άμεση ανταπόκριση της γραμμής αυτής, μέσω του ΣΣ της Αγίου Νικολάου, με τη γραμμή του Προαστιακού από Πάτρα προς Ρίο.
Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο του προαστιακού σιδηροδρόμου Πάτρα-Κάτω Αχαΐα, πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα 6 Μαΐου και ήταν επιτυχημένο σημαίνοντας ουσιαστικά την αντίστροφη μέτρηση για την κανονική λειτουργία της γραμμής. Στόχος του ΟΣΕ είναι από τα μέσα καλοκαιριού να αυξηθούν τα δρομολόγια προκειμένου να εξυπηρετηθεί και η αυξημένη ταξιδιωτική κίνηση, προς μια περιοχή ιδιαίτερα τουριστική.
Η γραμμή θα ξεκινά σε αυτή τη φάση και όσο δε θα υπάρχει άμεση ανταπόκριση προς Ρίο, από τον Σ. Σταθμό Αγίου Ανδρέα και θα καταλήγει στον ΣΣ Κάτω Αχαΐας, καλύπτοντας απόσταση 20,8 χλμ., με στάσεις σε: Ανθείας, Αγιο Γεώργιο (Ιτιές), Παραλία Πατρών-25ης Μαρτίου, Τσαούση-Μιντιλόγλι, Βραχνέικα, Τσουκαλέικα, Αλισσό και Κάτω Αχαΐα.
Σε κάθε στάση έχει ηδη γίνει διαμόρφωση της αποβάθρας, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής κεκλιμένων διαδρόμων πρόσβασης (ράμπες) για ΑμΕΑ, τοποθετήθηκαν στέγαστρα και εξοπλισμός (καθιστικοί πάγκοι, κάδοι απορριμμάτων, μπάρες στάθμευσης και ασφάλισης ποδηλάτων), ενώ τοποθετήθηκε ηλεκτροφωτισμός.
Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η ανακατασκευή ορισμένων ισόπεδων διαβάσεων της παλαιάς γραμμής, με νέου τύπου διαβάσεις από καουτσούκ (τύπου strail) ή οπλισμένο σκυρόδεμα, με αντιολισθητική επιφάνεια. Μέρος του έργου των 6,6 εκατ. ευρώ περιελάμβανε ενίσχυση της λειτουργίας των τεχνικών της γραμμής και κυρίως η ενίσχυση των βάθρων της Γέφυρας Πείρου. Στόχος της Περιφέρειας, είναι τώρα η επέκταση του Προαστιακού μέχρι τον Αραξο και το αεροδρόμιο το οποίο χρησιμοποιείται κατά την τουριστική περίοδο και για πτήσεις τσάρτερ από το εξωτερικό.