Τα αποτελέσματα των πρόσφατων εκλογών και η διαφαινόμενη αλλαγή στο πολιτικό σκηνικό είχαν άμεσο αντίκτυπο στην αξία μεταπώλησης των αδειών ταξί.
Ένα από τα άγνωστα χρηματιστηριακά προϊόντα της ελληνικής πραγματικότητας είναι και αυτό της άδειας ταξί. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα χρηματιστηριακά προϊόντα, η τιμή δεν αναγράφεται σε κάποιο ταμπλό όμως οι διακυμάνσεις της γίνονται γνωστές “με το στόμα” από τους “μαντράδες” στους ιδιοκτήτες που πηγαίνουν να αποπληρώσουν τις δόσεις τους και από εκεί μέσα από τις πιάτσες των ταξί η πληροφορία διαχέεται στα υπόλοιπα μέλη της “κίτρινης φυλής”.
Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι και τα μέσα Μαΐου, δηλαδή λίγες ημέρες πριν από την διεξαγωγή των Ευρωεκλογών και του πρώτου γύρου των Περιφερειακών και Δημοτικών εκλογών η τιμή μεταπώλησης μίας άδειας ταξί στην Αθήνα κυμαίνονταν στα επίπεδα των 110 – 115 χιλιάδων ευρώ. Στα επίπεδα αυτά – απέχουν πολύ από τα ιστορικά ανώτερα – είχε φτάσει κινούμενη ανοδικά τους τελευταίους μήνες και κυρίως μετά από την απαγόρευση λειτουργίας της υπηρεσίας UBER X έναν χρόνο νωρίτερα.
Το αποτέλεσμα των εκλογών ανέκοψε την ανοδική αυτή πορεία και σύμφωνα με κύκλους της αγοράς η τιμή της άδειας διαμορφώνεται σε επίπεδα κάτω των 100 χιλιάδων ευρώ – μία πτώση της τάξης του 20% – ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που ισχυρίζονται ότι πλέον οδεύει προς τις 80.000 ευρώ. Σύμφωνα με αρκετούς αυτοκινητιστές η απότομη αυτή πτώση οφείλεται στην διαφαινόμενη αλλαγή στο πολιτικό σκηνικό η οποία μεταφράζεται από τον κλάδο και σε πιθανή επάνοδο της UBER X στην χώρα μας. Δεν είναι όμως λίγοι αυτοί που ισχυρίζονται ότι πρόκειται για “παιχνίδι των μαντράδων” οι οποίοι θέλουν να ρίξουν τις τιμές για να αγοράσουν φθηνότερα άδειες.
ΣΑΤΑ: Κανένας φόβος
Το ότι το πολιτικό σκέλος έχει παίξει και αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις του κλάδου αποδεικνύεται και από την ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΣΑΤΑ λίγες ημέρες μετά την διεξαγωγή των εκλογών όπως μεταξύ των άλλων ανέφερε: “(…)Όσα πέτυχε το ταξί, δεν είναι ούτε διαπραγματεύσιμα, ούτε προσωρινά. Θα συνεχίσουμε τον έντιμο καθημερινό μας αγώνα, προστατεύοντας την εργασία μας, το επάγγελμά μας, την οικογένειά μας. Με σεβασμό στην ελληνική κοινωνία και στην πατρίδα μας. Κανένας φόβος λοιπόν. Αποκτήσαμε με αίμα και ιδρώτα το ταξί μας και δεν το χαρίζουμε, ούτε το ξεπουλάμε σε κανέναν. Όποια κυβέρνηση προκύψει από τις προσεχείς εθνικές εκλογές είναι υποχρεωμένη να συμβιβαστεί με το ευρωπαϊκό δίκαιο και την προσαρμοσμένη σε αυτό ισχύουσα ελληνική νομοθεσία για τις επιβατικές μεταφορές. Η θέση του κλάδου είναι γνωστή εδώ και πολύ καιρό. Και εκφράζει όχι μόνο τον Λυμπερόπουλο αλλά την συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων (…)”.
Κυρανάκης: Οι ταξιτζήδες δεν έχουν σε τίποτα να ανησυχούν από το πρόγραμμα της ΝΔ .
Για την θέση που είχε πάρει σχετικά με την UBER και τον κλάδο των ταξί μίλησε χθες και ο υποψήφιος βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Κυρανάκης, στην εκπομπή “Πνίξτε τον φουνταριστό” στον Sport24 Radio. Μεταξύ άλλων ο κ. Κυρανάκης ανέφερε: “Η Νέα δημοκρατία εχει πει ότι θα υπάρχουν ίδιοι όροι, ίδια φορολογία, αδειοδοτήσεις μεταξύ όλων των οδηγών. Είτε είσαι σε μία πλατφόρμα τύπου Taxibeat, είτε είσαι σε ένα Ρ/Τ, είτε κάνεις γενικά το επάγγελμα του οδηγού. Θα υπάρχουν ίδιοι όροι, άρα οι ταξιτζήδες φίλοι μας δεν έχουν σε τίποτα να ανησυχούν από το πρόγραμμα της Ν.Δ.
Τώρα η δική μου προσωπική άποψη είναι ότι μετακινούμαστε σε μία εποχή που αυτό το επάγγελμα του οδηγού ανεξάρτητα αν είσαι Uber ή ταξί περνάει σε άλλη φάση. Σε λίγα χρόνια και στην Ελλάδα θα έχουμε αυτοκινούμενα αυτοκίνητα Shelf driving cars θα έχουμε μία μετάβαση στο share economy . Όταν όλες οι μελέτες λένε ότι τα αυτοκίνητά μας είναι το 95% του χρόνου τους παρκαρισμένα, μπαίνουμε σε ένα μοντέλο που και άλλες χώρες έχουν μπει σε ένα μοντέλο όπου μοιράζεσαι. Όπως μοιράζεσαι ένα διαμέρισμα, μοιράζεσαι ένα αυτοκίνητο, μοιράζεσαι ένα χώρο εργασίας, έτσι θα γίνει και στα αυτοκίνητα. Άρα εγώ συμβουλεύω τους φίλους μου ταξιτζήδες σε αυτή τη φάση να σκεφτούν πολύ σοβαρά το δικό τους επαγγελματικό μέλλον. Διότι η διεθνής πραγματικότητα δείχνει ότι πάμε σε μοντέλο Shelf driving cars σε ένα μοντέλο που το επάγγελμα του οδηγού απειλείται και δεν το λέει ο Κυρανάκης αυτό”.