Η κατάσταση στα μέσα σταθερής τροχιάς στην Αθήνα είναι αποπνικτική, με τα προβλήματα να πολλαπλασιάζονται, όπως και τα παράπονα των επιβατών.
Συγκεκριμένα, οι συρμοί του μετρό μπορεί να χρειαστούν ακόμα και 15 λεπτά αναμονής από σταθμό σε σταθμό σε ώρες αιχμής σε κεντρικούς σταθμούς του μετρό, ενώ του ΗΣΑΠ περίπου 10 λεπτά.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ο συνωστισμός των επιβατών στις αποβάθρες και ακολούθως στους συρμούς, με την έλλειψη κλιματιστικού να δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει τη δημιουργία ενός μόνιμου συστήματος αναφοράς έως τις αρχές του φθινοπώρου, ώστε να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις και την αυξημένη επιβατική κίνηση.
Σήμερα, βρίσκονται εκτός λειτουργίας οι 30 από τους 66 συρμούς του μετρό (στις γραμμές 2 και 3), καθώς παρατηρείται έλλειψη σε ανταλλακτικά και αναλώσιμα.
Σε συνδυασμό με τις μαζικές συνταξιοδοτήσεις των περασμένων ετών, οι τεχνικοί και το προσωπικό λειτουργίας είναι λιγότεροι από ποτέ.
Αν προστεθούν και οι θερινές άδειες, γίνεται αντιληπτό γιατί η κατάσταση οδηγείται σε αυτό το σημείο.
Επισήμως, η συχνότητα των συρμών είναι 7-10 λεπτά για το μετρό, 10 λεπτά για τον ΗΣΑΠ και 25 λεπτά για το τραμ, ωστόσο στην πράξη οι καθυστερήσεις είναι πολύ μεγαλύτερες σε όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς, ακόμα και τις ώρες αιχμής.
Προβληματική είναι η κατάσταση και στα λεωφορεία, με τον στόλο του ΟΑΣΑ να ανέρχεται σε 2.000 λεωφορεία και τρόλεϊ, αλλά στους δρόμους να κυκλοφορούν περίπου τα μισά, ενώ τα Σαββατοκύριακα περίπου 700 με 800.
Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα προβληματική στις διαδρομές που εξυπηρετούνται αποκλειστικά από λεωφορεία.
Επιθυμώντας να αποκτήσουν ακριβή εικόνα της κατάστασης, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Νίκο Σταθόπουλο, επισκέφθηκαν χθες το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του μετρό στο Σύνταγμα.
Εκεί ενημερώθηκαν για τις συνθήκες καθημερινής λειτουργίας των συρμών, από τους υπεύθυνους των κέντρων λειτουργίας της γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) και του τραμ.
Ο υπουργός επισκέφθηκε αργότερα και το αμαξοστάσιο τροχαίου υλικού στα Σεπόλια ώστε να ενημερωθεί για τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι συγκοινωνίες (έλλειψη ανταλλακτικών, προβλήματα διαθεσιμότητας συρμών, συντήρηση του τροχαίου υλικού), αιτίες που έχουν επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις στα δρομολόγια του μετρό.
Ο κ. Καραμανλής ζήτησε να οργανωθεί ένα μόνιμο σύστημα αναφοράς έως τον Σεπτέμβριο (οπότε και αυξάνεται η επιβατική κίνηση) ως πρώτο βήμα για την καταγραφή των βασικών «τρεχόντων» προβλημάτων και τη βελτίωση των συνθηκών στις συγκοινωνίες, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο.