Εποχές 1997 θύμισε σήμερα το Αιγαίο καθώς η τουρκική Αεροπορία με 18 μαχητικά και τέσσερα ΑΦΝΣ CN-235 «όργωσε» το ανατολικό Αιγαίο, παραβιάζοντας κατά το δοκούν τον Εθνικό Εναέριο Χωρο (ΕΕΧ) και όχι μόνο: Σε έξι περιπτώσεις τα τουρκικά μαχητικά πραγματοποίησαν εμπλοκές με τα μαχητικά της ΠΑ που τα αναχαίτιζαν.
Η κατάσταση ήταν ιδιαιτέρα επικίνδυνη σήμερα καθώς 8 από τα τουρκικά μαχητικά έφεραν οπλισμό.
Πιο συγκεκριμένα, έξι σχηματισμοί τουρκικών μαχητικών συγκεκριμένα 16 F-16 και 2 F-4E 2020, όπως και τέσσερα μεμονωμένα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας/ηλεκτρονικού πολέμου CN-235 προέβησαν σε 65 παραβιάσεις του ΕΕΧ σε βορειοανατολικό, κεντρικό και νοτιοανατολικό Αιγαίο.
Για την αναχαίτισή τους, η Πολεμική Αεροπορία απογείωσε συνολικά 11 μαχητικά αεροσκάφη, «εξαντλώντας» τα διαθέσιμα αεροσκαφη στα readiness του νησιωτικού χώρου.
Από τις εμπλοκές η πρώτη σημειώθηκε στις 11:05 πμ νότια της Ρόδου, η δεύτερη στις 11:15 πμ ανατολικά Ρόδου, και πέντε λεπτά αργότερα μια τρίτη στις 11:20 και πάλι ανατολικά Ρόδου. Οι υπόλοιπες σημειώθηκαν στις 13:05 μμ δυτικά Λέσβου και 13:30 μμ νότια Χίου, και τέλος 17:20 και πάλι ανατολικά Ρόδου.
Είναι φανερό ότι στην Τουρκική Αεροπορία γνωρίζουν τις χαμηλές διαθεσιμότητες των μαχητικών της ΠΑ και έτσι φροντίζουν να στέλνουν μεγάλους σχηματισμούς αεροσκαφών θέλοντας να διακριβώσουν τα περιθώρια «αντοχής» αεροσκαφών και πληρωμάτων της ΠΑ.
Με την τακτική αυτή μετρούν πρακτικά τα πάντα: τα αεροσκάφη που στέλνει η ΠΑ κάθε φορά, τους χρόνους αντίδρασης της ΠΑ στις πρώτες παραβιάσεις, τους χρόνους αντίδρασης στα επόμενα κόμματα των παραβιάσεων, τους τύπους μαχητικών που εκτελούν τα readiness και πολλές ακόμη παραμέτρους.
Θέλουν να αποκτήσουν μια σαφή εικόνα για τις δυνατότητες αντίδρασης και «αντοχές» της ΠΑ σε ένα γενικευμένο σενάριο μαζικής επίθεσης.