Την τροποποίηση δύο διατάξεων του νομοσχεδίου για τις μεταφορές προκάλεσαν οι έντονες αντιδράσεις. Όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, το ανώτατο όριο στους αυτοκινητοδρόμους δεν θα αυξηθεί από τα 130 στα 150 km/h, ενώ για τα ATV (οχήματα παντός εδάφους ή «γουρούνες» στην καθομιλουμένη) είπε ότι θα επιτρέπεται να κινούνται στους ασφαλτοστρωμένους δρόμους όσα πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας
Αναλυτικά όσα δήλωσε ο Χρήστος Σπίρτζης στην Εφημερίδα των Συντακτών:
Για το όριο ταχύτητας:
Το προέβλεπε μελέτη από την οποία θα φαινόταν αν μπορούσε να εφαρμοστεί από τη γεωμετρία του αυτοκινητόδρομου. Ήταν μια εισήγηση που τέθηκε στη διαβούλευση με τους ειδικούς. Μας έφεραν τα επιχειρήματά τους και αποσύρθηκε. Δεν έχουμε δογματισμούς, θα μείνει το όριο στα 130 χλμ/ώρα.
Για τις γουρούνες:
Έχει αλλάξει η ρύθμιση. Δεν είναι όλες το ίδιο επικίνδυνες. Υπάρχουν τετράτροχα οχήματα με προδιαγραφές ασφαλείας που μπορούν να κινούνται στο οδικό δίκτυο. Προβλέπουμε ειδική άδεια οδήγησης, που θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, όπως ισχύει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Θα υπάρχει προσωρινή διάταξη για «γουρούνες» κάτω από 125 κυβικά, που έχουν μικρότερες προδιαγραφές ασφαλείας. Αξίζει όμως τον κόπο να δείτε γιατί είχε δημιουργηθεί αυτό το καθεστώς. Οι προηγούμενες κυβερνήσεις ήθελαν να κάνουν ένα ρουσφέτι στις εταιρείες ενοικίασης.
Πολλοί τουρίστες δεν είχαν άδεια οδήγησης δίτροχου και έτσι ανακάλυψαν τις «γουρούνες» για τις οποίες αρκούσε η άδεια οδήγησης Ι.Χ., γιατί έτσι φρόντισαν να το ρυθμίσουν.
Παράλληλα στη μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης και του συστήματος εξετάσεων για την απόκτηση διπλωμάτων οδήγησης προκειμένου να καταπολεμηθεί η διαφθορά στον κλάδο θα προχωρήσει το υπουργείο Μεταφορών.
Το νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς, έχει στόχο να αλλάξει το σύστημα, αντικαθιστώντας το με ένα σύγχρονο και αδιάβλητο με βασικό μέσο την αποφυγή επαφής του εξεταστή με τον εξεταζόμενο σε όλα τα στάδια της διαδικασίας αλλά και την καλύτερη κατάρτιση εκπαιδευτών και υποψηφίων.
Στο ίδιο νομοσχέδιο, όπως εξηγεί ο υφυπουργός μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης, διερευνάται η θεσμοθέτηση του «δόκιμου οδηγού» είτε στα 17 είτε στα 18 χρόνια.
Ριζικές αλλαγές προβλέπονται και στο σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψήφιων οδηγών με στόχο η νέα διαδικασία να γίνει αδιάβλητη καθώς ο τζίρος της διαφθοράς και του «λαδώματος» στον κλάδο σύμφωνα με παλαιότερα ερευνητικά δεδομένα έφτασε τα 12ο εκατομμύρια ετησίως.
Σε ό,τι αφορά τις θεωρητικές εξετάσεις αναμένεται αναδιαμόρφωση των εγχειριδίων. Αυτό που εξετάζεται είναι η διαμόρφωση μίας δεξαμενής θεμάτων στο πρότυπο των Πανελλαδικών εξετάσεων από όπου θα επιλέγεται τυχαία συνδυασμός ερωτήσεων ο οποίος δεν θα είναι ίδιος για το σύνολο των εξεταστικών κέντρων. Επιπλέον, μελετάται η απουσία επιτηρητή από την αίθουσα εξέτασης προκειμένου να μην υπάρχει πιθανότητα βοήθειας. Ο επιτηρητής θα ελέγχει την εξέταση μέσω οθόνης.
Μία από τις σημαντικές διαφοροποιήσεις του συστήματος θα αφορά στην εκπαίδευση των εκπαιδευτών. Στόχος είναι οι νέοι δάσκαλοι οδήγησης για να έχουν ολοκληρώσει ακαδημαϊκές σπουδές.