Την αίσθηση ότι η «επόμενη μέρα» της πανδημίας του κορωνοϊού θα είναι περισσότερο ψηφιακή με τους Έλληνες πολίτες να συνεχίζουν ορισμένες από τις συνήθειες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας, επιβεβαιώνει έρευνα που πραγματοποίησε η Focus Bari. Μία έρευνα που δείχνει ότι οι Έλληνες πολίτες ψηφιοποίησαν ακόμη περισσότερο δραστηριότητες, όπως οι αγορές, οι τραπεζικές συναλλαγές και οι συναλλαγές με το Δημόσιο, η εργασία, η εκπαίδευση, η επικοινωνία, η ψυχαγωγία και η ενημέρωση.
Η έρευνα με τίτλο «Greece Covid-19: The Next Day 4 the Next We», τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιοποιήθηκαν πρόσφατα, πραγματοποιήθηκε στο τέλος Απριλίου σε δείγμα 800 ατόμων, και τα ευρήματα της αποδείχθηκαν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα.
Καταρχάς, ένα βασικό εύρημα ήταν το αίσθημα της εθνικής υπερηφάνειας με το 78% όσων συμμετείχαν να δηλώνουν πολύ ή αρκετά εθνικά υπερήφανοι. Το 87%, μάλιστα, δήλωσε ότι είναι προσωπικά και εθνικά υπερήφανοι για τους επαγγελματίες της «πρώτης γραμμής».
Σε ποσοστό 80% αυτό που τους λείπει περισσότερο είναι τα αγαπημένα πρόσωπα, ενώ ακολουθούν η διασκέδαση έξω (57%), το γυμναστήριο (47%) και τα ψώνια (40%).
Σε δεύτερο επίπεδο, είναι αξιοσημείωτη η άνοδος στη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών. Στο διάστημα της καραντίνας, οι online τραπεζικές συναλλαγές στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 41% σε σχέση με πριν, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές με το Δημόσιο ενισχύθηκαν κατά 38%, ενώ το e-learning αυξήθηκε σε ποσοστό 49%.
Οι Έλληνες πολίτες -όπως άλλωστε συνέβη σε παγκόσμιο επίπεδο- αντιμετώπισαν το Διαδίκτυο ως ένα ασφαλές καταφύγιο. Έτσι, σχεδόν ένας στους δύο (46%) εργάστηκε από το σπίτι, ενώ όλοι οι Έλληνες (97%) απέκτησαν τουλάχιστον μια νέα συνήθεια την περίοδο του lockdown, με τους περισσότερους (59%) να απαντούν ότι η νέα αυτή συνήθεια ήταν οι online αγορές. Μάλιστα, η στροφή του Έλληνα στις ηλεκτρονικές αγορές δεν φαίνεται να αποτελεί συγκυριακό φαινόμενο, αλλά μάλλον ήρθε για να μείνει, αφού το 37% των πολιτών απαντά ότι θα κάνει περισσότερες online αγορές και στο μέλλον.
Από τις υπόλοιπες νέες συνήθειες, ξεχωρίζουν η παρακολούθηση ταινιών/σειρών (56%), ο χρόνος με την οικογένεια (51%) και οι δουλειές του σπιτιού (50%). Οι συνήθειες που θα παραμείνουν και την επόμενη ημέρα είναι αυτή του περισσότερης προσοχής στα έξοδα (37%) αλλά και εκείνη που θέλει να περνάμε περισσότερο χρόνο με την οικογένεια (31%).
Παράλληλα, οι Έλληνες χρησιμοποίησαν περισσότερα ψηφιακά μέσα για την επικοινωνία τους. Η χρήση του Μessenger αυξήθηκε κατά 27%, του Viber κατά 10%, του Skype διευρύνθηκε κατά 59% και του WhatsApp κατά 34%.
Ψηφιακή διάσταση απέκτησε και η ψυχαγωγία για τους Έλληνες πολίτες τη συγκεκριμένη περίοδο, καθώς η χρήση Web TV αυξήθηκε κατά 43% και η χρήση των online games κατά 41%. Τα social media συντρόφευσαν στενά τους Έλληνες τις εβδομάδες της καραντίνας, γεγονός που φαίνεται καθαρά από την αύξηση της χρήσης, η οποία ήταν της τάξης του 123% στο Twitter, 110% στο Linkedin και 95% στο Snapchat.
Επίσης, για να καλύψουν τις αυξημένες ψηφιακές τους ανάγκες, οι Έλληνες συνδέθηκαν από περισσότερες συσκευές. Η χρήση φορητού υπολογιστή αυξήθηκε κατά 38%, του επιτραπέζιου υπολογιστή κατά 57%, του tablet κατά 23% και της smart TV κατά το εντυπωσιακό 73%.
Την ψηφιακή οδό επέλεξαν οι Έλληνες πολίτες και για την ενημέρωσή τους. Η τηλεόραση ήταν μεν στο 70% αλλά τα ενημερωτικά sites ήταν πολύ κοντά με 68% να δηλώνει ότι ενημερώθηκε από αυτά. Αρκετά χαμηλότερα τα ποσοστά για τα κοινωνικά δίκτυα (47%) και τις επίσημες κυβερνητικές ιστοσελίδες (30%). Παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, όπως οι εφημερίδες συγκέντρωσαν ποσοστό 22%, ενώ το ραδιόφωνο ήταν στο 20%.
Οι Έλληνες ανησυχούν σε ποσοστό 91% για την πορεία της οικονομίας και σε ποσοστό 78% για τα οικονομικά του νοικοκυριού τους, ενώ το 74% δήλωσε ότι ανησυχεί και για την υγεία των αγαπημένων προσώπων του και μόλις το 42% για την προσωπική υγεία του.