Γνωστοί πίνακες ζωγραφικής με κρυφά νοήματα

The Music Lesson

gnostoi-pinakes-krifa-noimata

Ζωγραφισμένο από τον Johannes Vermeer τη δεκαετία του 1660, Το «Τhe music lesson» θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα πορτρέτα του 17ου αιώνα για την Ολλανδική ζωή. Μια νεαρή κοπέλα που έμαθε να παίζει ένα είδος πιάνου που ονομάζεται «παρθενικό», διδάσκεται από τον όμορφο δάσκαλο της.

Είναι μια φωτογραφία που δείχνει τη ρεαλιστική απεικόνιση μιας τυπικής ημέρας, της ανώτερης τάξης. Τουλάχιστον, αυτή είναι η τυπική εξήγηση. Μια άλλη άποψη είναι ότι όλα έχουν να κάνουν με το σεξ και κρυφές λαγνείες.

Σύμφωνα με τη θεωρία αυτή, ο πίνακας είναι γεμάτος με ενδείξεις για την πρώτη σεξουαλική ένταση ανάμεσα στο κορίτσι και δάσκαλο της. Όπως ήταν αναμενόμενο, η παρθενική έχει συσχετισθεί με την παρθενιά, ενώ ο καθρέφτης παραπάνω αποκαλύπτει ότι το κορίτσι, ενώ παίζει, παρασύρεται και κοιτάζει την ανδρική παρουσία δίπλα της.

Πίσω από αυτούς, το δοχείο με το κρασί έχει ως στόχο να επιτυγχάνει ένα αφροδισιακό αποτέλεσμα, ενώ το μεγάλο όργανο στο πάτωμα πιθανόν να αποκαλύπτει ένα φαλλικό σύμβολο. Η γωνία που βλέπουμε τη ζωγραφική πιθανόν μας κάνει να αισθανόμαστε σαν ηδονοβλεψίες, αφού συμπεριφερόμαστε σα να κρυφό-κοιτάμε.

Δεν είναι απλά ένας πίνακας ζωγραφικής. Μερικοί κριτικοί τέχνης υποστηρίζουν την παρουσία της μουσικής στους πίνακες του Vermeer, ότι συμβολίζει πάντα τη σεξουαλικότητα, καθιστώντας τα έργα του βαθιά kinky.

Caffe Terrace At Night

gnostoi-pinakes-krifa-noimata1

Ζωγραφισμένο το 1888, το Cafe Terrace At Night είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα του Βαν Γκογκ. Είναι επίσης ένα από τα πιο αγαπημένα του, στο οποίο ο Van Gogh εκθέτει μια συνηθισμένη σκηνή. Όμως, μια άλλη σχολή σκέψης υποστηρίζει ότι υπάρχει κάτι πολύ βαθύτερο στον πίνακα.

Σύμφωνα με μια πρόσφατη θεωρία, το Cafe Terrace At Night σχετίζεται άμεσα με τον Μυστικό Δείπνο.Από νεαρή ηλικία, ο Βαν Γκογκ ήταν εξαιρετικά θρησκευόμενος. Ο πατέρας του, ήταν υπουργός προτεστάντης και λόγω της μεγάλης επιρροής, οι κριτικοί τέχνης υποστηρίζουν ότι οι πίνακές του είναι πλημμυρισμένοι από χριστιανικές εικόνες.

Στην περίπτωση του Cafe Terrace At Night, σ ένα σημείο φαίνεται να στέκεται κάποιος άνδρας με τη μορφή του Ιησού, για να καθίσει για να φάει με τους μαθητές του. Αν κοιτάξετε προσεκτικά, μπορείτε να δείτε ότι υπάρχουν 12 άνθρωποι που κάθονται γύρω από μια κεντρική φιγούρα με μακριά μαλλιά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχει ακόμη ένας αριθμός κρυμμένων σταυρών στην εικόνα, μεταξύ των οποίων ένας ακριβώς πάνω από την εικόνα του Χριστού.

Υπάρχουν σύγχρονα στοιχεία για να υποστηρίξουν αυτόν τον ισχυρισμό. Όταν Van Gogh έγραψε στον αδερφό του για τη ζωγραφική, ισχυρίστηκε ότι ο κόσμος είχε μια «τεράστια ανάγκη» για τη θρησκεία.

Ήταν, επίσης, βαθιά ξετρελαμένος με τον Ρέμπραντ και εξέφρασε την επιθυμία να αναβιώσει το στυλ με τους «λεπτούς» χριστιανικούς συμβολισμούς. Το Cafe Terrace At Night θα μπορούσε κάλλιστα να είναι η απόδειξη ότι τελικά το πέτυχε.

An Allegory With Venus And Cupid

gnostoi-pinakes-krifa-noimata2

Ένας πίνακας που δείχνει την Αφροδίτη και τον Έρωτα αγκαλιά και παράλληλα ένας φαλακρός άντρας και ένας άνθρωπος στο παρασκήνιο που ουρλιάζει, μας βγάζουν έντονη ανησυχία. Μακριά από τα πρότυπα του θέματός της, όμως, το An Allegory With Venus And Cupid έχει και σκοτεινή σημασία.

Παρά το γεγονός ότι περιγράφεται ως μια ερωτική εικόνα με μοναδική ομορφιά, υπάρχει μια μεγάλη απόδειξη ότι είναι μια προειδοποίηση για τη σύφιλη.

Η θεωρία αυτή πηγάζει από το γεγονός αριστερό μέρος του πίνακα, με τον άνθρωπο που φωνάζει. Αν και κλασικά λέγεται ότι συμβολίζει ζήλια ή απελπισία, μια προσεκτική εξέταση δείχνει ότι είναι πραγματικά πολύ άρρωστος.

Τα δάχτυλά του είναι πρησμένα, ακριβώς όπως σε έναν ασθενή με σύφιλη, ένα νύχι λείπει, και τα μαλλιά του έχει σημάδια συφιλιδικής αλωπεκίας. Η απώλεια των δοντιών παραπέμπει σε δηλητηρίασης από υδράργυρο. Με τον υδράργυρο γινόταν η θεραπεία για τη σύφιλη εκείνη την περίοδο.

Το παιδί που κάνει ντους την Αφροδίτη και τον Έρωτα με τα λουλούδια, φαίνεται να έχει διαπεράσει το πόδι του ένα αγκάθι τριαντάφυλλου χωρίς να το καταλαβαίνει. Μια τέτοια έλλειψη αίσθησης προέκυπτε μόνο σε όσους νοσούσαν από σύφιλη. Με άλλα λόγια ο πίνακας θέλει να δείξει την απελπισία και τα συμπτώματα της σύφιλης εκείνη την περίοδο.

La Primavera

gnostoi-pinakes-krifa-noimata3

Ένα από τα πιο διάσημα έργα ζωγραφικής στην Πινακοθήκη Ουφίτσι της Φλωρεντίας, το La Primavera του Μποτιτσέλι είναι επίσης ένα μυστηριώδες έργο. Με μια ομάδα γυναικών σε έναν παράδεισο, οι ειδικοί εξακολουθούν να διαφωνούν για το αλληγορικό νόημα του.

Υπάρχει μια θεωρία που ξεχωρίζει απ όλες, από την άποψη των αποδεικτικών στοιχείων και της παραδοξότητας. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι όλα σχετίζονται με την κηπουρική.

Το σκεπτικό προέρχεται από την προσοχή που θέτει ο Μποτιτσέλι στα φυτά του. Σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις, υπάρχουν τουλάχιστον 500 ξεχωριστά αναγνωρίσιμα φυτά στην οθόνη, που αποτελούνται από σχεδόν 200 διαφορετικά είδη.

Μερικοί έχουν προτείνει ότι αντιπροσωπεύουν όλα τα φυτά που αναπτύσσονται στη Φλωρεντία το 15ο αιώνα και άνθισαν μεταξύ Μαρτίου και Μαΐου, ενώ άλλοι ισχυρίζονται ότι περιλαμβάνονται φυτά από τη φαντασία του Μποτιτσέλι που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τον πίνακα.

Με όλη αυτή την προσοχή στα λουλούδια, κάποιοι λάτρεις του ζωγράφου, αναφέρουν ότι σκοπός του έργου δεν ήταν να προάγει την κουλτούρα αλλά την κηπουρική.

El Autobus

gnostoi-pinakes-krifa-noimata4

Ζωγραφισμένο από την θρυλικη Μεξικάνα καλλιτέχνη Frida Kahlo το 1929, το El Autobus είναι διάσημο για την απεικόνιση ολόκληρης της μεξικανικής κοινωνίας που ζουν στον ίδιο τόπο.

Μια νοικοκυρά, ένας εργάτης, μια ιθαγενής μητέρα από την Αμερική, ένας πλούσιος Αμερικανός επιχειρηματίας που όλοι περιμένουν ένα λεωφορείο, μαζί με μια κοπέλα που είναι πιθανόν να είναι η ίδια η καλλιτέχνης. Αν όντως είναι αυτή, τότε ο πίνακας έχει μια πολύ πιο σκοτεινή πλευρά. Όλα τα θέματα της αφορούν ένα φρικιαστικό ατύχημα.

Το 1925, η Kahlo ήταν σε ένα λεωφορείο που συνετρίβη με ένα τρόλεϊ. Το δυστύχημα ήταν τόσο άσχημο που η Kahlo χτύπησε σε μεταλλικό στηθαίο, αφήνοντας της τραύματα, για το υπόλοιπο της ζωής της. Τα μεταγενέστερα έργα της συχνά αναφέρονται στο ατύχημα, υπονοώντας ότι ήταν ένα θαύμα που επέζησε.

Και το El Autobus δεν αποτελεί εξαίρεση. Φήμες αναφέρουν ότι ο εργαζόμενος με την μπλε στολή ήταν ο άνθρωπος που της έσωσε τη ζωή τραβώντας το στηθαίο από το σπασμένο το σώμα της, που σημαίνει ότι ο πίνακας βρίσκεται λίγο πριν επιβιβαστεί στο λεωφορείο.

Έχοντας όλοι οι εικονιζόμενοι, στο μυαλό τους, ότι βρίσκονται πολύ κοντά στο σπίτι τους, τελικά οδεύουν σε μία μεγάλη σύγκρουση με την μοίρα.

Σχόλια

σχόλια