Helmut Middendorf – Ο ιδιαίτερος Γερμανός εικαστικός!!!
Ο γερμανός «Νέο-Άγριος» που η ζωγραφική του έχει επηρεάσει τον Ντέιβιντ Μπάουι
Η νέα του έκθεση με τίτλο «Observer».
Ως «Observer» ο Middendorf, παρουσιάζει μια επιλογή από κολάζ και σχέδια της χρονικής περιόδου 1993 μέχρι 2012, αφού ήδη από την δεκαετία του ’80 και του ’90 παράλληλα με την ζωγραφική, ασχολείται και με τις συγκεκριμένες μορφές τέχνης.
Συνθέτει τα κολάζ χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά όπως χαρτόνι, φωτογραφίες, αποκόμματα από περιοδικά και εφημερίδες, κόμικς, φθηνές εικονογραφήσεις, ευτελή υλικά, εικόνες από το διαδίκτυο, τα οποία συνδυάζονται τις περισσότερες φορές με ζωγραφισμένα μέρη.
Η θεματολογία των κολάζ περιστρέφεται γύρω από τη μόδα, τον κόσμο της τέχνης, τους άντρες, τις γυναίκες, τις διασημότητες, τους rockstars και την ποπ κουλτούρα.
Ο ίδιος περιγράφει τα κολάζ ως εξής «Μερικές φορές τα κολάζ μπορεί να γίνουν εντελώς αφαιρετικά ή και σατιρικά, να κάνουν ένα πολιτικό σχόλιο ή ένα αστείο, ακόμα και να αναφέρονται σε κάποια προσωπικότητα. Σε άλλες περιπτώσεις έχουν σεξουαλικά υπονοούμενα, είναι αινιγματικά, ανόητα, σουρεαλιστικά, ειρωνικά ή αρκετά σκληρά.»
O Middendorf δουλεύει τα σχέδια, που έχουν επιλεχθεί για αυτήν την έκθεση, με παρόμοιο τρόπο όπως τα κολάζ. Το υλικό που χρησιμοποίει προέρχεται από κοινές πήγες, η θεματική των οποίων αφορά στις κοινοτοπίες, στο κιτς, στο «υπέροχα άσχημο» γούστο στη μόδα και στην τηλεόραση.
Μετατρέπει τα ευρήματα εικόνων σε ακουαρέλες-σχέδια, περιορίζοντας την πραγματικότητα σε επιλεγμένες λεπτομέρειες. Σε αντίθεση με τα κολάζ, στα οποία κυριαρχούν οι συνδέσεις (ανάμεσα σε ποικίλες εικόνες) και η αφαίρεση, στα σχέδια το κέντρο βάρους είναι πολύ πιο ξεκάθαρο. Συνήθως πρόκειται για πορτραίτα ανθρώπων και ζώων, τα οποία ξεπροβάλλουν μόνα τους μπροστά σε μονόχρωμο φόντο.