Χωρίς φόβο και άγχος – Πλωμαρίτου Βασιλική
Ένας πρακτικός οδηγός συναισθηματικής ανακούφισης από το άγχος, την ανησυχία, τον θυμό, τις δυσκολίες και τις απογοητεύσεις που μπορεί να αντιμετωπίζεις.
Συγγραφέας:
Το βιβλίο αυτό ξεκίνησε με την ελπίδα να βοηθήσει τους έφηβους που αντιμετωπίζουν τα συμπτώματα του άγχους και της ανησυχίας στη ζωή τους και να τους δώσει το μήνυμα ότι μία ευτυχισμένη ζωή βασίζεται στη γαλήνη του νου και της ψυχής. Για να πετύχουμε την κατάκτηση της ευτυχίας και τη γαλήνη του νου μας πρέπει να μάθουμε να διώχνουμε τις σκέψεις και τις πεποιθήσεις που γίνονται αιτία να ταλαιπωρείται και να ταράζεται η ψυχή μας.
Διανύουμε μία περίοδο παγκόσμιας οικονομικής κρίσης αλλά και ηθικής κατάπτωσης. Η ανασφάλεια για το μέλλον, τα χρέη και οι ευθύνες που πιέζουν τον άνθρωπο και η κρίση στις ανθρώπινες σχέσεις δημιουργούν αγχωτικές διαταραχές, οι οποίες έχουν άμεσες επιπτώσεις στην σωματική, πνευματική και διανοητική υγεία του ανθρώπου.
Το βιβλίο «Τεχνικές Συναισθηματικής Ανακούφισης» στοχεύει στην καρδιά του προβλήματος και προσπαθεί μέσα από το περιεχόμενό του να θωρακίσει με συμβουλές και τεχνικές τον ψυχισμό του εφήβου και να του δώσει το μήνυμα ότι δεν είναι μόνος του σε μία τέτοια δεινή κατάσταση. Γιαυτό το λόγο δεν έχουν αφιερωθεί κεφάλαια με θεωρίες και επεξηγήσεις εννοιών. Προτείνονται μόνο τεχνικές, οι οποίες έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές για τον άνθρωπο που αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω έντονου άγχους, ανησυχίας και στενοχώριας για αρκετά μεγάλο διάστημα.
Επίσης, εμπεριέχει το μυστικό για την κατάκτηση της MEGAευτυχίας στη ζωή του, συμβουλές και ασκήσεις που θα τον βοηθήσουν να καλλιεργήσει θετικές και ευχάριστες σχέσεις με την οικογένειά του και τους φίλους του και να αναπτύξει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ικανότητα της αυτο-αποτελεσματικότητας για την επίτευξη των στόχων του. Οι ιδέες του βιβλίου βασίζονται στη γνωστική και λογικο-συναισθηματική θεραπεία, οι οποίες είναι οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι ψυχοθεραπείας έως σήμερα.
Σε αντίθεση με τα άλλα βιβλία, δεν είναι απαραίτητο για τον αναγνώστη να διαβάζει τα κεφάλαια με σειρά προτεραιότητας. Μπορεί να επιλέξει ποιο κεφάλαιο τον/την ενδιαφέρει να διαβάσει και να συμπληρώσει τις ασκήσεις που είναι ενδεικτικές για αυτή την ενότητα. Το κάθε κεφάλαιο ξεχωριστά έχει οργανωθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε από μόνο του να μπορεί να του δώσει ένα μήνυμα αισιοδοξίας και να τον/ την κάνει να νιώσει καλύτερα.
Είναι πολύ σημαντικό για τον έφηβο να δοκιμάζει και να εφαρμόζει τις ασκήσεις στην καθημερινή του ζωή, έτσι ώστε να δώσει στον εαυτό του τη δυνατότητα να μάθει να διαχειρίζεται αποτελεσματικά κάθε στρεσογόνο κατάσταση. Το βιβλίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο του ή σαν μέρος ψυχολογικής θεραπείας και πηγή ενθάρρυνσης με ένα σύμβουλο ή ψυχολόγο.
Τα παιδιά που βρίσκονται σε αυτή την κρίσιμη περίοδο της ζωής τους, αναζητώντας τον εαυτό τους, μπορεί να υποφέρουν ψυχολογικά λόγω υπερβολικού άγχους και ανησυχίας. Η λύση στο εσωτερικό «χάος» που νιώθουν βρίσκεται στην περιγραφή και τη συζήτηση των προβλημάτων τους με ένα δικό τους άνθρωπο ή ένα σύμβουλο ή ψυχολόγο. Οι ασκήσεις του βιβλίου είναι με τέτοιο τρόπο σχεδιασμένες έτσι ώστε να προσφέρουν την ελευθερία που αναζητούν οι έφηβοι ώστε να διερευνήσουν και να εκφράσουν αυτά που τους προβληματίζουν και τους ενοχλούν. Επίσης, οι ασκήσεις παρέχουν ευκαιρίες για να προσδιορίσουν και να ξεκαθαρίσουν τα συναισθήματά τους και τις σκέψεις τους, καθώς και την αιτία που νιώθουν άβολα για ανθρώπους και καταστάσεις. Οι εικόνες που συνοδεύουν ορισμένες ασκήσεις χρησιμοποιήθηκαν για να εμπνεύσουν τους έφηβους στην έκφραση των συναισθημάτων τους και των σκέψεών τους.
Οι χαρακτήρες του βιβλίου, στα παραδείγματα των ασκήσεων, είναι φανταστικοί. Παρόλα αυτά αντιπροσωπεύουν τα προβλήματα εκείνων των παιδιών με τα οποία έχω συνεργαστεί μέχρι σήμερα. Κάθε ομοιότητα με πραγματικό χαρακτήρα είναι συμπτωματική.
Ο έφηβος που θα πάρει στα χέρια του αυτό το βιβλίο, μπορεί να είναι ήδη ευτυχισμένος και να γνωρίζει με ποιο τρόπο να επιλύει τα προβλήματά του αποτελεσματικά. Ή μπορεί να νιώθει ανικανοποίητος και μπερδεμένος ψάχνοντας να βρει λίγο φως και κουράγιο στη ζωή του. Σε όποια θέση και αν βρίσκεται, όταν τελειώσει τις ενότητες και τις ασκήσεις, θα γνωρίζει τον τρόπο που θα κατακτήσει και θα διατηρήσει την ευτυχία και τη γαλήνη της ψυχής του για το υπόλοιπο της ζωής του.
ΠΛΩΜΑΡΙΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Η Βασιλικη Πλωμαρίτου αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα του Capitol University των ΗΠΑ και είνια κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου “Master in Education” από το Open University, Milton Keynes, UK, με διάκριση στη μεταπτυχιακή της διατριβή. Επίσης, είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού διπλώματος “Advanced Diploma in Special Needs in Education” και “Postgraduate Certificate in the Coordination of Special Educational Provision” από το Open University, Milton Keynes, UK. Απέκτησε το δίπλωμα “Diploma in Adcanced Conselling Skill” και το “Certificate in Gestalt Therapy” από το Stonebridge Associated Colleges of London, UK, όπως επίσης και το “Certificate of Continuing Professional Development in Cognitive Behavioural Therapy” από το University of Paisley, UK, και το “Certificate in Cognitive Behavioural Therapy” από το Institute of Counselling of Glascow, UK. Από το 2004 έως σήμερα εργάζεται σαν ειδική παιδαγωγός και σύμβουλος με παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία. Έχει παρουσιάσει εισηγήσεις σε σεμινάρια και ημερίδες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι η συγγραφέας του βιβλίου: “Πρόγραμμα Συναισθηματικής Νοημοσύνης” για παιδιά του δημοτικού σχολείου από τις εκδόσεις Γρηγόρη, και του βιβλίου “Charlie: A Boy With Reading Difficulties and His Dream” που τιμήθηκε με το βραβείο EVVY Award, εκδόσεις OUTSKIRTSPRESS.