14/03,2015 - ΓΛΥΠΤΙΚΗ   

Μεγάλη έκθεση του Juan Munoz στον Hangar Bicocca, στην Ιταλία.

Ο Hangar Bicocca, χώρος σύγχρονης τέχνης που υποστηρίζεται από την Pirelli, παρουσιάζει την ατομική έκθεση “Double Bind and Around” αφιερωμένη στον Juan Munoz. Tην έκθεση επιμελείται ο VicenteTodoli. H διάρκεια της είναι από τις 9 Απριλίου μέχρι τις 23 Αυγούστου 2015.

Η έκθεση καταλαμβάνει 5300τ.μ. του κυρίως χώρου και των διαδρόμων του. Περιλαμβάνει 15 έργα (με πάνω από 100 γλυπτά), ενός από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες της εποχής μας. Πρόκειταιγιαταπιοσημαντικάέργατουανάμεσασταοποίαείναιτα: «Τhe Wasteland»(1986), «Ventriloquist», «Looking at a Double Interior»(1988-2000), «Conversation Piece, Dublin (1994), «The Nature of Visual Illusion»(1994-1997), «Many Times»(1999).

H έκθεση επικεντρώνεται στο πολύ σημαντικό του έργο, «DoubleBind», μία εγκατάσταση που έγινε το 2001 για το TurbineHall της Tate Modern του Λονδίνου. Τώρα δείχνεται ξανά για πρώτη φορά από τότε. Ενώ θεωρείται σαν ένα από τους σύνθετους και μοναδικούς καλλιτέχνες ο JuanMunoz βλέπει τον εαυτό του σαν ένα «αφηγητή ιστοριών».

Ένας από πιο σπουδαίους καλλιτέχνες που ανέδειξε η Ισπανία αμέσως μετά την δικτατορία του Φράνκο, ήταν ένας οραματιστής που έβαλε την ανθρώπινη φιγούρα στο κέντρο της καλλιτεχνικής δημιουργίας του. Οι μοναδικές συνθέσεις του και οι φανταστικοί κόσμοι του κατοικούνται από παράξενους χαρακτήρες όπως ακροβάτες, εγκαστρίμυθοι, μπαλαρίνες αναδύουν άπειρες αφηγήσεις.

 

Ο «DoubleBind», μία εγκατάσταση από τις πιο σημαντικές της δουλειάς του που δημιουργήθηκε από τον καλλιτέχνη λίγο πριν πεθάνει το 2001 σε ηλικία 48 χρόνων είχε παρουσιαστεί στην ΤateModern και από τότε δεν είχε ποτέ ξανακατασκευασθεί.

 

 

Τώρα παρουσιάζεται προσαρμοσμένο σ’ ένα χώρο 1500τ.μ. του πρώην βιομηχανικού χώρου. Αποτελείται από μία σειρά σκοτεινών σεναρίων με αρχιτεκτονικά στοιχεία που κάνουν αντίθεση μεταξύ του ορατού και του αόρατου, του πραγματικού και της ψευδαίσθησης. Με κατασκευαστικούς όρους καλύπτει τρία πατώματα και δύο συνεχώς κινούμενους ανελκυστήρες.

Σχόλια

σχόλια