Πριν κάποια χρόνια το 2007, ένας νέος άνθρωπoς, κάθισε σε ένα κεντρικό σταθμό του μετρό, δίπλα σε έναν κάδο σκουπιδιών και ξεκίνησε να παίζει το βιολί του, έπαιζε για 45 λεπτά περίπου. Ήταν ώρα αιχμής. Μέσα σε αυτό το διάστημα των 45 λεπτών, περάσανε πάνω από 1.000 άτομα, που τρέχανε βιαστικά να πάνε στις δουλειές τους.
Τρία λεπτά μετά την έναρξη της μουσικής, ένας μεσήλικος κύριος παρατήρησε ότι υπήρχε ένας μουσικός που έπαιζε βιολί, τον κοίταξε για λίγα δευτερόλεπτα και συνέχισε το βιαστικό του βηματισμό. Λίγο αργότερα, ο βιολιστής εισέπραξε το πρώτο του δολάριο, από μια κυρία που το πέταξε στο καπέλο του καθώς περνούσε από μπροστά του χωρίς να σταματήσει καθόλου.
Πιο πολύ από όλους τους περαστικούς, ασχολήθηκε μαζί του ένα τρίχρονο αγόρι που ήθελε να σταματήσει για να ακούσει, αλλά η μητέρα του τον τράβηξε για να συνεχίσουν τη διαδρομή τους. Το παιδί κοιτούσε συνεχώς προς τα πίσω καθώς απομακρυνόταν.
Το ίδιο επαναλήφθηκε και με άλλα παιδιά και τους γονείς τους, οι οποίοι χωρίς καμία εξαίρεση τα τράβαγαν για να συνεχίσουν το δρόμο τους. Στα 45 λεπτά μουσικής, συνολικά σταμάτησαν για να ακούσουν -έστω και για λίγο μόνο 6 άνθρωποι, σε σύνολο περίπου χιλίων.
Περίπου 20 άνθρωποι έριξαν λεφτά στο καπέλο καθώς συνέχιζαν να περπατούν, χωρίς να ελαττώσουν την ταχύτητα του βηματισμού τους. Η συνολική είσπραξη ήταν 32 δολάρια.
Όταν η μουσική σταμάτησε και υπήρξε σιωπή, κανείς δεν το πρόσεξε. Κανείς δε χειροκρότησε, ούτε υπήρξε κανενός άλλου είδους αναγνώριση, εκτός από μία γυναίκα. Αυτό που δεν ήξερε κανείς, ήταν ότι ο συγκεκριμένος βιολιστής ήταν ο Τζόσουα Μπελ, ένας από τους καλύτερους μουσικούς του κόσμου, και έπαιζε με ένα βιολί Στραντιβάριους αξίας 3,5 εκατομμυρίων δολαρίων, κατασκευασμένο από τον ίδιο τον Αντώνιο Στραντιβάρι το 1713. Δύο ημέρες νωρίτερα, ο Μπελ έπαιξε σε ένα κατάμεστο θέατρο της Βοστόνης και η τιμή ενός «φθηνού» εισιτηρίου ήταν 100 δολάρια.
‘Ολο αυτό έγινε στα πλαίσια ενός πειράματος για ένα άρθρο στην εφημερίδα Ουάσιγκτον Ποστ, ως μέρος μιας κοινωνικής μελέτης. Η γενική περιγραφή του πειράματος ήταν: « Σε ένα συνηθισμένο περιβάλλον, σε μια ακατάλληλη ώρα, αντιλαμβανόμαστε το ωραίο; Σταματάμε για να το ευχαριστηθούμε; Αναγνωρίζουμε το ταλέντο σε ένα μη-αναμενόμενο περιβάλλον;»
Η απάντηση ,δική σας..
Εδώ και δύο δεκαετίες, ο Τζόσουα Μπελγοητεύει ακροατές παγκοσμίως με την απαράμιλλη δεξιοτεχνία του στο βιολί και τον, σπάνιας ομορφιάς, ήχο του. Έγινε γνωστός στις ΗΠΑ σε ηλικία 14 ετών, κάνοντας ένα σπουδαίο ορχηστρικό ντεμπούτο με την Ορχήστρα της Φιλαδέλφειας υπό τη διεύθυνση του Ρικάρντο Μούτι. Σήμερα κινείται εξίσου άνετα στο σολιστικό ρεπερτόριο, στη μουσική δωματίου και στην κορυφαία θέση της ορχήστρας. Η ακάματη περιέργειά του και τα πολυποίκιλα μουσικά του ενδιαφέροντα τον έχουν οδηγήσει σε καινούριες κατευθύνσεις, που του έχουν χαρίσει τον σπάνιο τίτλο «σούπερ σταρ της κλασικής μουσικής».
Το 2011, το πρόγραμμά του περιλαμβάνει συναυλίες με τη Βασιλική Ορχήστρα Concertgebouw του Άμστερνταμ στην Ολλανδία και την Ισπανία, περιοδεία στον Καναδά, στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη. Παίζει με το Στραντιβάριους «Γκίμπσον πρώην Χούμπερμαν» του 1713 και χρησιμοποιεί ένα δοξάρι του τέλους του 18ου αιώνα, κατασκευασμένο από τον Φρανσουά Τουρτ.
Ο Μπελ, που έχει αποκλειστική συνεργασία με τη δισκογραφική εταιρεία Sony, φέρνει νέο ακροατήριο στην κλασική μουσική αλλά και νέα μουσική στο κλασικό ακροατήριο. Ανάμεσα στις πρόσφατες ηχογραφήσεις του είναι το At
home with friends (Στο σπίτι με φίλους), στο οποίο συνεργάζεται με τους Κρις Μπόττι, Στινγκ, Τζος Γκρόμπαν, Ρετζίνα Σπέκτορ κ.ά., η μουσική για την ταινία Defiance, Οι τέσσερις εποχές του Βιβάλντι, το Κοντσέρτο για βιολί του Τσαϊκόφσκι με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου.
Το 2009, τιμήθηκε από τον οργανισμό Education Through Music (Εκπαίδευση μέσω της μουσικής) για την αφοσίωση που δείχνει στη μουσική εκπαίδευση, μοιράζοντας την αγάπη του για την κλασική μουσική με παιδιά που έχουν λιγότερες ευκαιρίες.
Σχόλια
σχόλια