Χριστούγεννα στο Εθνικό Θέατρο!
Δημιουργία, φαντασία, όνειρο, γέλιο, νοσταλγία αλλά και προβληματισμός. Με αυτό το ενδιαφέρον μίγμα, το Εθνικό Θέατρο μας καλεί να «ψηφίσουμε» θέατρο αυτές τις γιορτές και να επιβιβαστούμε σε έξι διαφορετικά συναρπαστικά επί σκηνής ταξίδια αυτό τον Δεκέμβριο.
«Δωδέκατη Νύχτα» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ
Κεντρική σκηνή, Αγίου Κωνσταντίνου 22-24, Τετάρτη-Σάββατο στις 20.00, Κυριακή στις 19.00
Ο Σαίξπηρ όπως σε όλες τις μεγάλες δημιουργίες του, έτσι και στη «Δωδέκατη Νύχτα», πίσω από το παιχνίδισμα της περιπέτειας, της μεταμφίεσης και της γοητευτικής ποιητικής σύλληψης, επεξεργάζεται μια κοσμοθεωρία, που επαναπροσδιορίζει τις αρχετυπικές έννοιες του έρωτα, της εξουσίας και των συμβάσεων που ορίζουν τη ζωή των ανθρώπων. Σκηνοθετεί ο Δημήτρης Καραντζάς – με τους Γιώργο Χρυσοστόμου, Εύη Σαουλίδου.
«Ο Ευτυχισμένος Πρίγκιπας» του Όσκαρ Ουάιλντ
Παιδική Σκηνή, Αγίου Κωνσταντίνου 22-24, Κυριακή στις 16.00
Στο παραμύθι που παρουσιάζεται φέτος με φαντασία και τρυφερότητα, από το σκηνοθέτη Αρη Τρουπάκη κι έναν έξοχο θίασο που βασίζεται στον παλιό κορμό των καλλιτεχνών της Πειραματικής σκηνής του Στάθη Λιβαθινού (2001-2007), αναδεικνύονται θέματα όπως αυτά της φιλίας, της αυταπάρνησης, του εφήμερου των υλικών αγαθών και της προσφοράς στον συνάνθρωπο. Ο «Ευτυχισμένος Πρίγκιπας» είναι ένα από τα πιο γοητευτικά και διαχρονικά «παραμύθια» του Όσκαρ Ουάιλντ. Σκηνοθετεί ο Άρης Τρουπάκης – δραματουργική επεξεργασία, Έλσα Ανδριανού.
«Ο Εξηνταβελόνης» του Κωνσταντίνου Οικονόμου εξ Οικονόμων
Σκηνή Νίκος Κούρκουλος, Αγίου Κωνσταντίνου 22-24, από 22/12, Τετάρτη-Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 19.30
Δεν υπάρχει χειρότερος τσιγκούνης σε ολόκληρη τη Σμύρνη από τον Εξηνταβελόνη. Ο πλούσιος χήρος όχι μόνο στερεί από τα παιδιά και τους υπηρέτες του ακόμα και το φαγητό, αλλά, για να αυξήσει ακόμη περισσότερο την περιουσία του, σκαρφίζεται τους πιο εξωφρενικούς και αταίριαστους γάμους για τον ίδιο και τα παιδιά του. Ευτυχώς για όλους, ο υπηρέτης, που έχει υποφέρει τα πάνδεινα από την τσιγκουνιά του, θα δώσει τη λύση χτυπώντας τον διαβόητο τσιφούτη στο πιο ευαίσθητο σημείο του. Το έργο, ένα από τα πιο σημαντικά του νεοελληνικού διαφωτισμού, αποτελεί την ελληνική μεταφορά του Φιλάργυρου του Μολιέρου, αλλά κατακτά την θεατρική αυθυπαρξία του μέσα από την ρέουσα ιδιωματική γλώσσα, τους σπαρταριστούς αναγνωρίσιμους χαρακτήρες και τα κωμικά επεισόδια, που προσαρμόζονται στα οικεία -και διαχρονικά- κακά του νεοσύστατου ελληνικού κράτους. Σκηνοθετεί η Λίλλυ Μελεμέ – με τους Χρήστο Βαλαβανίδη, Υρώ Μανέ.
«Άνεμος», μουσικό θέαμα του Κωνσταντίνου Ρήγου
Θέατρο Rex-Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη», Πανεπιστημίου 48, από τις 9 Δεκεμβρίου, Τετάρτη-Σάββατο στις 20.00, Κυριακή στις 19.00
Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας – μια ομάδα ανθρώπων, που συναντιούνται τυχαία, με αφορμή την εναλλαγή των τεσσάρων εποχών του χρόνου εκφράζουν τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους μέσα από το λόγο, τη μουσική και το χορό. Μιλούν για τον έρωτα, τη τέχνη, τη δημιουργία, τη σχέση τους με τον υλικό κόσμο, το θάνατο. Μετά τις επιτυχημένες παραστάσεις Bossa Nova και Τιτανικός, ο γνωστός σκηνοθέτης και χορογράφος επιστρέφει δυναμικά με τον Άνεμο μετά από επτά χρόνια στο Εθνικό Θέατρο.
«Καθαρή πόλη» από τις 22 Δεκεμβρίου στην Πειραματική Σκηνή -1.
Πειραματική Σκηνή -1, Πανεπιστημίου 48, 22/12-8/1 στις 21.00
Η Καθαρή Πόλη μετά την επιτυχημένη περσινή παρουσίασή της στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και την περιοδεία σε διάφορα ευρωπαϊκά φεστιβάλ, επιστρέφει στην Αθήνα για να επαναπροσδιορίσει τα στερεότυπα μέσα από το βλέμμα και τις προσωπικές μαρτυρίες πέντε μεταναστριών καθαριστριών, «ειδικών» σε θέματα καθαριότητας. Στην παράσταση μιλούν πέντε πραγματικές καθαρίστριες από διαφορετικές χώρες (Αλβανία, Βουλγαρία, Νότια Αφρική, Μολδαβία, Φιλιππίνες).
«Monday – Watch out for the right»
Πειραματική Σκηνή -1, Πανεπιστημίου 48, 17-18/12 στις 21.00
Στην πορτογαλική περφόρμανς Monday, η Cláudia Dias μοιράζεται την «αρένα» με το συγγραφέα και ποιητή Pablo Fidalgo Lareo και, όπως οι πυγμάχοι, «γρονθοκοπούνται» με τις καίριες ερωτήσεις του καιρού μας: Γιατί φοβόμαστε τον διπλανό μας; Πώς μπορούμε να προσεγγίσουμε ο ένας τον άλλον; Πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την κατάστασή μας; Περνώντας από το προσωπικό στο δημόσιο, από το συγκεκριμένο στο ποιητικό και από το τώρα στο αύριο, καταλαβαίνουμε πως δεν χρειάζεται να είναι κανείς πυγμάχος για να δώσει στο μέλλον μια ώθηση προς τη σωστή κατεύθυνση. Στην παράσταση της 17ης Δεκεμβρίου θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.